فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

7 سوال رایج راجع به باتری گوشی موبایل!

امروزه با توجه به رایج شدن استفاده از گوشی های هوشمند ، باور های غلطی میان مردم راجع به باتری و شارژ کردن آن به وجود آمده است که در این مطلب سعی بر اشاره به این باور های غلط داشته و در انتها پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد باتری گوشیتان داریم:

  1. آیا اتصال طولانی مدت به شارژ گوشی به باتری آسیب می زند؟ این یک باور غلط است! گوشی های امروزه اینقدر هوشمند هستند که بعد از 100% شدن باتری گوشی دیگر آن را شارژ نکنند تا به آن آسیبی نرسد.
  2. آیا بلوتوث و وای فای مصرف باتری را بیشتر می کنند؟ قطعا برای استفاده از بلوتوث و وایفای نیاز به مصرف باتری است ولی این مقدار آنقدر کم است که میتوان از آن چشم پوشی کرد. پیشنهاد ما این است حتی اگر این مقدار کم مهم است برایتان از قابلیت Battery Saver گوشی های خود استفاده کنید تا خود گوشی این مدیریت را انجام بدهد.
  3. میتوانیم از شارژر های دیگر برای شارژ گوشی استفاده کنیم؟ به طور کلی نباید از شارژر های دیگر و غیر اصل برای شارژ گوشی استفاده کرد. ولی اثر این اتفاق در طولانی مدت دیده میشود. برای دفعات محدود ایرادی ندارد!
  4. برای شارژ گوشی باید باتری گوشی ابتدا کامل خالی شود سپس بزنیم به شارژ؟ در بیشتر گوشی های امروزی از باتری های لیتیوم یونی بهره برده اند و این موضوع برای باتری های لیتیوم یونی صادق نیست و حتی بر عکس است و نباید اجازه دهید باتری گوشیتان خالی شود. اما برای تلفن همراه های قدیمی تر که باتری آن ها از نوع کادمیوم یا نیکل هیبرید است این موضوع درست است که بهتر است باتری خالی شود سپس به شارژ بزنید.
  5. آیا مشکلی برای باتری پیش میاد اگر هنگام شارژ شدن گوشی با آن کار هم کرد؟ نکته مهم این است که این موضوع ربطی به باتری ندارد یعنی به طور کلی این موضوع هیچ تاثیری بر باتری ندارد. اما عامل اصلی که دارد به گوشی لطمه میزند گرما است که وقتی همزمان دارید هم با گوشی کار میکنید هم گوشی در شارژ است باعث حرارت بیش از حد گوشی میشود که به باتری بسیار آسیب وارد میکند.
  6. آیا پاوربانک یا شارژ کردن با لپتاپ عمر باتری را کم میکند؟ این یک باور غلط است زیرا عملکرد این دو همانند شارژر است!
  7. بعد از خرید گوشی را باید 8 ساعت در شارژ بگذاریم؟ این یک باور قدیمی برای باتری و گوشی های قدیمی است. باتری های جدید لیتیوم یونی در گوشی های مدرن نیازی به این کار نیست.

چند پیشنهاد:

  • پارگی سیم شارژر میتواند با اختلال ها و نوساناتی که به وجود می آورد به باتری گوشیتان لطمه بزند.
  • برای گوشی های که باتری های قابل تعویض دارند و باتری آن ها از نوع لیتیوم یونی است بهتر است در طولانی مدت آن ها را تعویض کنید!
  • سعی کنید تا جای امکان هنگام شارژ ، شارژر را قطع و وصل نکنید . این موضوع بر باتری اثر منفی دارد.
  • سعی کنید باتری گوشیتان زیر 10 درصد نیاید و تا قبل آن گوشیتان را به شارژ بزنید.
  • اینترنت 4G مصرف باتری را بیشتر نمی کند ولی در بعضی از گوشی ها در طولانی مدت ممکن است بر عمر باتری اثر بسیار کمی بزارد.

منبع: