فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

۷ چیز که از اینترنت نمی دانید!

بعد از گذشت تقریبا ۱۲ روز از قطعی اینترنت به علت آشوب های شهری داخل کشور ،گفتیم مطلبی راجع به ۷ چیز از اینترنت که نمیدانید بنویسیم...

  • اگر اینترنت قطع شود چه میشود؟

تقریبا ۳.۲ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند ، از این تعداد ۱.۷ میلیارد نفر آسیایی هستند. در حقیقت تخمین زده می شود که تقریبا ۲۴۷ میلیارد ایمیل و ۳میلیارد جستوجوی گوگل اگر یک روز اینترنت خراب شود باید منتظر بمانند.هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته ۸۱ درصد آنها یعنی ۲۰۰ میلیارد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه ۹۰ تریلیون ایمیل در جهان فرستاده می‌شود.

internet

  • یوتیوب!

در دنیا فقط ۸ کشور هستند که یوتیوب در آن جا فیلتر است. یوتیوب مجهز به سیستم تشخیص حق تکثیر است و ویدئوهای نقض حق تکثیر را بر روی سایت منتشر نمی‌کند. البته این سیستم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ مدیر یوتیوب سالار کمانگر که یک ایرانی است بوده است. پیرترین کاربر یوتیوب یک مرد ۷۹ سالهٔ انگلیسی است که در مقابل رایانه‌اش می‌نشیند و از خاطرات جنگ جهانی دوم سخن می‌گوید.
youtube

  • بهترین سرعت ایننرنت در کجاست؟

بهترین سرعت اینترنت در ژاپن و کره جنوبی است. متوسط سرعت پهنای باند در این مکان ها ۲۲ مگابایت بر ثانیه است. متوسط سرعت اینترنت در ایالات متحده ۸.۴ مگابایت بر ثانیه است.

  • اینترنت و شبکه جهانی چه تفاوتی با هم دارند؟

اینترنت و شبکه جهانی وب (به طور اختصار www ) کیلومتر ها با خم تفاوت دارند. اینترنت شبکه ای از رایانه ها است ، در حالی که شبکه جهانی وب پلی برای دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر آن است.
اینترنت

  • اردوگاه های درمانی برای معتادان اینترنت!

چین دارای اردوگاه های درمانی برای معتادان به اینترنت است. ۲۰۰ میلیون کاربر اینترنت در چین بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن دارند. بیشتر شبیه این است که آن ها کنترل خود را از دست بدهند.تائوران ، مدیرعامل اولین کلینیک درمان اعتیاد به اینترنت این کشور در بیمارستان نظامی پکن گفت: ۴۰ درصد معتادان اینترنت از اختلال بیش فعالی کمبود توجه رنج می برند.

  • Quintillion چیست؟

هر روز 2.5 quintillion بیت از داده با سرعت کنونی ما ساخته میشود که شامل عکس ، متن و ... است.حال جالبه بدونین Quintillion معادل است با عدد یک با ۱۸ صفر به توان ۲!

  • چه مقدار اطلاعات در اینترنت وجود دارد؟

گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود دارد که تقریبا معادل ۵ میلیارد گیگابایت (۵ تریلیون مگابایت) می شود. از آنجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است.

کاربر_اینترنت

منبع: