فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

با BOB آشنا شوید؛ اولین گوشی ماژولار و هوشمند مبتنی بر بلاکچین

BOB

BOB که مخفف Block on Block است اولین گوشی هوشمند ماژولار جهان است که بر پایه بلاکچین (blockchain) طراحی شده است. شرکت Pundi X که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فروش غیرمتمرکز رمزارز (cryptocurrency) توسعه یافته است، این گوشی هوشمند را تولید کرده است. این گوشی در مراسم CES 2019 برای اولین بار معرفی شد و توانست نشان افتخار نوآوری CES ۲۰۲۰ را نیز بدست بیاورد.

شرکت Pundi X ، سرویس ارز دیجیتالی با نام XWallet در کنار وسیله‌ای با نام XPOS به مشتریان خود ارائه می‌کند که به‌وسیله آن، خرید و فروش و پذیرش ارزهای دیجیتال ممکن می‌شود. در هر حال BOB که در گذشته XPhone نامیده می شد، برای کاربران محیطی کاملا غیر متمرکز برای مدیریت کامل بر داده ها آماده کرده است.

سیستم عاملی که بر روی BOB اجرا میشود ، Function X نام دارد که یک سیستم عامل متن باز است.به علت این که این گوشی بر پایه بلاک‌چین طراحی شدهاست ، تمامی وظایف آن مانند ارسال پیامک، تماس‌های تلفنی، مرور وب و اشتراک‌گذاری فایل‌ها، بر روی یک شبکه‌ی غیرمتمرکز انجام می‌شود که رمزگذاری شدیدی شده و کاملا امن است. هر بخش از BOB ،  قطعاتی هستند که از سیستم‌عامل مبتنی بر بلاک‌چین ایکس (Function X blockchain)  به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

BOB

علاوه بر این، BOB بر روی اندروید 9.0 (Pie) به صورت سنتی اجرا میشود ، که تمام امکانات یک گوشی اندرویدی را به کاربر میدهد.

این محصول از ریزپردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ با GPU آدرنو 512 و 6 گیگابایت رم در کنار ظرفیت 128 گیگابایت طراحی شده است. البته امکان ارتقا ظرفیت تا 512 گیگابایت برای کاربران وجود دارد.

BOB دارای صفحه نمایش 4.97 اینچی آمولد FULL HD با رزولوشن 1920*1080 پیکسل بر اینج و نسبت تصویر 16 به 9 است. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل با گشودگی F/2.0 است.BOB دارای یک دوربین دوم 16 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی است.

BOB CAMERa

ظرفیت باتری این گوشی 3300 میلی آمپر بر ساعت است و همچنین از شارژ بیسیم هم پشتیبانی میکند. از دیگر قابلیت های این گوشی میتوان به حسگر اثر انگشت ، جک 3.5 میلی متری هدفون ، بلوتوث ، NFC و پشتیباتی از دو سیم کارت نانو اشاره کرد.

modular phone

علاوه بر این، BOB یک گوشی ماژولار است یعنی میتوانید با جایگزین‌کردن اجزاء سفارشی بر اساس خواسته ی خودتان، گوشی خود را شخصی سازی کنید و ظاهری منحصر به فرد برای آن بسازید.

تمام قطعات BOB  در یک کیت اسمبل با نام MOD تولید می شود که دارای تعدادی از قطعات استادارد است و کاربران در صورت تمایل می‌تواند قطعات سفارشی مورد نظر خود را از سایت این شرکت خریداری کنند.

قیمت گوشی هوشمند باب ۵۹۹ دلار است و برای خرید و تهیه آن باید از طریق اپلیکیشن‌ XWallet ویا سایت Kikstarter  اقدام کنید.
 

منبع: techradar