فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

10 فریم ورک برتر جاوا اسکریپت در سال 2020

جاوا اسکریپت از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر شی گرایی است که هم سمت کاربر و هم سمت سرور ، مخصوص برنامه نویسی تحت وب به کار می رود.جاوا اسکریپت، تجربه کاربر را از صفحه وب با تبدیل آن از یک صفحه استاتیک به یک صفحه پویا و تعاملی بهبود می‌بخشد. جاوا اسکریپت عمدتا برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جاوا اسکریپت نیز فراتر از وب در نرم افزار، سرورها و کنترل‌های سخت افزاری استفاده می‌شود.

انتخاب فریم ورک های جاوا اسکریپت موضوعی است که ذهن بسیاری از برنامه نویسان جوان و تازه کار را مشغول می کند. تنوع تعداد و انواع این ابزار ها، ممکن است شما را کمی گیج کند. کتابخانه ها و فریمورک های جاوا اسکریپت هرکدام کاربرد خود را دارند و می توانند در آن کاربرد، بهترین باشند.

ما در این مقاله به برسی چند نمونه از فریم ورک های معروف جاوا اسکریپت می پردازیم.

1. Angular

یکی از فریم ورک های معروف ، قدرتمند و OpenSource جاوا اسکریپت ، Angular - JavaScript Framework است که توسط گوگل نیز مدیریت میشود و برای استفاده برای توسعه یک برنامه تک صفحه ای(SPA) استفاده می شود و HTML را در اپلیکیشن ها گسترش می دهد .

angular.js

2. React

فریم ورک معروف  شرکت فیس بوک ، React ، در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی میان برنامه نویسان علاقه مند به توسعه و بهره برداری از رابط کاربری پویا صفحات وب با ترافیک ورودی بالا کسب کرده است. React کار استفاده از DOM مجازی را انجام می دهد ، و از این رو ، ادغام آن با هر اپلیکیشنی ساده است.

react

3. Vue.js

این فریم ورک در سال 2016 روانه بازار شد و با گذر زمان و افزودن قابلیت های فراوان و گوناگون سبب شد که میان برنامه نویسان به شدت محبوب شود. حالت ادغام دوگانه آن یکی از جذاب ترین ویژگی ها برای ایجاد اپلیکیشن های SPA یا تک صفحه ای است. Vue.js یک بستر بسیار معتبر برای توسعه cross-platform است. یادگیری این فریم ورک بسیار آسان است به گونه ای که برنامه نویسان تازه کار به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند.

vue.js

4. Ember.js

معرفی Ember.js به بازار نرم افزار در سال 2015 بود . از ویژگی های قدرتمند این فریم ورک میتوان به پشتیانی از  bind دو طرفه داده ها اشاره کرد و از این رو ، یک بستر قابل اعتماد برای دستیابی به رابط های کاربری پیچیده ایجاد می کند. وب سایت های محبوب زیادی همچون LinkedIn و Netflix از پلتفرم Ember.JS برای وب سایت های خود استفاده کرده اند.

5. Meteor

فریم ورک Meteor دارای ناحیه کاری بسیار گسترده است زیرا تقریبا بخش قابل توجهی از توسعه نرم افزار را شامل می شود. از این فریم ورک در موارد گسترده ای مانند توسعه back-end ، مدیریت بانک اطلاعاتی ، منطق برنامه و ارائه front end استفاده میشود.

meteor

6. Mithril

یک فریم ورک ساده و محبوب جاوااسکریپ برای سمت کلاینت است. از نقاط قوت این فریم ورک میتوان به سبک و سریع بودن آن اشاره کرد . همچنین ، برنامه های مسیریابی و XHR را نیز ارائه می دهد.

mithril

7. Node.js

یکی از فریم ورک های محبوب سمت سرور و Open source است که روی Cross platform کار می کند . این فریم ورک با معماری رویداد محور خود قادر به دریافت I / O آسنکرون است. در واقع کاربرد اصلی Node.js ایجاد قابلیت استفاده از جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان سمت سروی مانند PHP است.

node.js

 

8. Polymer

یکی از کتابخانه های open source محبوب گوگل Polymer است که می تواند بدون ورود به یک سطح پیچیده ، عناصر وب سایت را ایجاد کند. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به پشتیبانی از bind یک طرفه و دو طرفه داده ها اشاره کرد ، از این رو یک منطقه برنامه کاربردی گسترده تر ایجاد می کند.

 

9. Aurelia

فریم ورک Aurelia آخرین نسخه جاوا اسکریپت است که می تواند برای پیاده سازی هر رابطی مورد استفاده قرار گیرد. فریم ورک Aurelia می تواند HTML را برای اهداف مختلف از جمله bind کردن داده گسترش دهد. معماری مدرن Aurelia  نیز ابزار هایی برای تفسیر همزمان سمت سرور و سمت کلاینت ارائه می دهد. یادگیری و کار کردن با Aurelia نیز بسیار راحت است.

10. Backbone.js

علی رغم محبوبیت این فریم ورک در میان برنامه نویسان تحت وب ، درک و یادگیری Backbone.js کمی دشوار است. می توان از آن برای ایجاد برنامه های تک صفحه ای استفاده کرد. توسعه این فریم ورک شامل این عقیده است که کلیه عملکردهای سمت سرور باید از طریق API جریان داشته باشند که با نوشتن کد کمتر به دستیابی به عملکردهای پیچیده کمک می کند.

backbone.js

 

منبع: hackr.io