فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

آیپد ، فقط نسخه بزرگ آیفون نیست

در اولین 10 سال ، آیفون نزدیک به 1.2 میلیارد محصول به فروش رسانده است. آیپاد نزدیک به 300 میلیون محصول فروخته است ( برای این که ببینید این عدد چقدر قابل توجه است ، شرکت سونی در 10 سال اول فروش Walkman های خود ، تنها 50 میلیون محصول توانست به فروش برساند ).

این محصولات انقلابی بزرگ در عرصه ی گوشی ها ی هوشمند و صنعت دستگاه های موسیقی قابل حمل بودند. 

اما امسال آیپد ، 10 ساله میشود و در حالی که بیش از 400 میلیون محصول به فروش رسیده است ولی به چیزی که وعده داده بود هرگز نرسید.

وقنی استیو جابز در سال 2010 از نسخه اصلی و ابتدایی آیپد رونمایی کرد ، خیلی از نویسنده ها ازین محصول به عنوان "آیفون بزرگ" یاد کردند. اما استیو جابز تاکید داشت که این محصول نه آیفون است نه یک مک بوک بدون کیبورد ! این محصول یک بخش جدیدی میان گوشی های هوشمند و لپتاپ ها اشغال کرده است.

آیپد

اندازه صفحه نمایش 9.7 اینچی بر روی یک تبلت با رزولوشن 768 در 1025 پیکسل ، وضوح به مراتب بیشتری را نسبت به لپتاپ های آن دوران میداد. نسبت 4:3 تصویر هم برای مطالعه متن و مقاله در وب فوق العاده بود. ( در واقع ، تبلت به عنوان یه جایگزینی از روزنامه تبلیغ شده بود )

مردم هم خیلی خوشحال بودند که میتوانند اپلیکیشن نتفلیکس با برنامه های مورد علاقشون را ببینند ، حتی مهم هم نبود که اکثرا در اندازه  16:9 ضبط شده بودند. چون که قابل حمل بودن و عمر بالای باتری  اهمیت بیشتری نسبت به اندازه ی صفحه داشت.

آیپد

آیپد همزمان با IOS 3.2 معرفی شده بود ، نسخه ای از IOS که هنوز با صفحه نمایش بزرگ سازگار نبود و ایرادات فراوانی داشت. اپل هم تغییراتی در ظاهر آن اعمال کرد که UI های بیشتری در صفحه ی نمایش فیت شوند. مثلا نرم افزار ایمیل ، همه ی ایمیل ها سمت چپ و آن ایمیلی که در حال حاضر باز بوده است در سمت راست نمایش داده می شد. حتی یک شباهت محدودی با لپتاپ ها داشت.

اپل A4 دارای یک CPU تک هسته ای با 256 مگابایت رم. برخلاف محصولات چیپست های جدید اپل ، A4 آنچنان قدرتمند نبود برای این که جای لپتاپ را بگیرد.

اپل

حتی اگر شما بتوانید با تنها یک نرم افزار زندگی کنید ، تایپ کردن واقعا دشوار بوده است. کیبورد تمام لمسی اپل ، تقریبا تمام صفحه را در بر میگرفت. هیچ قلمی هم شرکت اپل همراه آیپد های خود معرفی نمی کرد ، البته بعدها هم قلم و هم کیبورد فیزیکی مخصوص آیپد معرفی شدند. اگه به آیپد فعلی در سایت اپل نگاه کنید میبینید که هم قلم و هم کیبورد اپل از تغییرات فراوانی بهره برده اند.

آیپد-جدید

تولد کنندگان اندرویدی تلاش زیادی برای رقابت با آیپد های شرکت اپل کردند ولی موفق نبوده اند. اما بخوایم صادق باشیم ، سرفیس های مایکروسافت با توجه به کاور کیبوردی که دارد محصولات جذاب تری برای فروش هستند.

صنعت تولید PC کار فوق العاده ای در حال حاضر انجام نمیدهد. اما پیشگویی ها نشان میدهد که علاقه مردم هم سمت تبلت ها کمتر می رود. محصولات پوشیدنی اپل هم مثل اپل واچ و ایرپاد ها انتظار میرود در رقابت با باقی محصولات بازار هم پیشی بگیرد.

آیپاد تغییرات صنعتی بزرگی را برای اپل به ارمغان اورد. آیفون هم همینطور. آیپد با این که محصول قدرتمندی بود ، اما نتوانست آنطور که باید و شاید انتظارات را براورد کند.

آیپد-قدیمی

منبع: GSMARENA