فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

اینترنت باز هم قطع شد ، دلیل اختلال امروز اینترنت امنیتی بود.

طبق گفته بنابی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت ، با خبرگزاری مهر ، دلیل بروز اختلال ظهر امروز در شبکه اینترنت را حمله هکری سازمان یافته از مبدا شمال آمریکا و  شرق آسیا به گیت وی بین‌الملل زیرساخت عنوان کرد.

طبق گفته های سجاد بنابی ،  نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ، در مورد اتفاقی که ظهر امروز شنبه در ساعت ۱۱:۴۴  اتفاق افتاد، در ساعت ۱۱:۴۴ سپر دژفای شبکه ارتباطی کشور این حمله را که از نوع حمله «منع سرویس توزیع شده»، بود و تنها مربوط به یک سری IP مشخص نبود، شناسایی کرد.

یکی از روش های حمله سایبری به تجهیزات شبکه ای در جهان امروز ، ارسال رکوئست بالاتر از حد عادی به IP های موجود در یک کشور است که به عنوان حمله منع سرویس معروف است. در این وضعیت با اضافه شدن بار اضافی روی شبکه، حمله سایبری ای که در حال رخ دادن است ، معلوم می شود.

همچنین بنابی با تاکید بر این موضوع که به سرعت توانستیم جلوی این حمله سایبری توسط هکر ها را در کمتر از یک ساعت بگیریم ادامه دادند که این حمله از خارج کشور و روی گیت وی ارتباطات بین المللی ایران اتفاق افتاده است و مبدا این حمله از شمال آمریکا و شرق آسیا بوده است.

البته موضوعی که توسط بنابی به شدت به آن تاکید شد که این حمله سازمان یافته و از سوی یک دولت صورت نگرفته است. بلکه یک حمله از سوی گروهک های هکری بود که آسیبی به شبکه های ملی وارد نکرد و تنها سبب بروز اختلال در سرویس برخی از اپراتورهای موبایل و ثابت در مقصد های متفاوت بود.

در انتها بنابی ادامه داد ، هم اکنون اوضاع به حالت عادی و قبلی برگشته است . ریکاوری تجهیزات هم باعث وجود اختلال میان برخی کاربران یاد شده است و وضعیت به زودی کاملا نرمال خواهد شد.

اختلال

منبع: مهر