فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

9 قانون محل کار برای پیشگیری از کرونا

با توجه به این که روز به روز خبر های گوناگونی راجع به کرونا منتشر میشود و همچنین باتوجه به این که دیریازود باید وارد محیط کار شوید. این مقاله را برای کسانی که مجبور هستند که برای کار ضروری یا امرارمعاش از خونه بیرون بروند و یا کارمندانی که باید در محل کارشون حضور داشته باشند ، آماده کرده ایم .

برای رفتن به سرکار 9 قانونی که در ادامه آورده ایم رعایت کنید.

covid-19

1. ساعت ، انگشتر و دستبند ممنوع

توجه کنید طبق منابع گوناگون ویروس روی اجسام مختلف از 30 دقیقه تا چند روز باقی میماند. پس بهتر است هیچ وسیله‌ی اضافی بیرون نبرید چون شستن و ضدعفونی کردن آن دشوارتر و همچنین ماندگاری ویروس روی آنها نیز بیشتر است.

2. غذا و لوازم آن را از خانه ببریم

از خانه غذا ، قاشق و چنگال ، فلاسک چای و چند لیوان یکبار مصرف ببرید و غذای خود را در ظرف غذای خودتان میل کنید و از کسی غذایی نگیرید ، و همچنین به کسی غذایی تعارف نکنید. ظرف غذا و لوازم آن را در خانه بشورید. فراموش نکنید که قبل از خوردن غذا حتما دست خود را به طور کامل بشورید.

covid-19-protect

3. ضدعفونی کردن وسایل مورد استفاده

قبل از شروع کار تمامی وسایلی که قرار است دستتان به آنها بخورد را ضدعفونی کنید؛ مانند : کیبورد ، تلفن ، کیس کامپیوتر ، میز ، صندلی و ... . توجه کنید که حتما با الکل 70 درصد به بالا و با حوصله به ضدعفونی وسایل بپردازید.

همچنین اولین برگ دستمال کاغذی روی میزتان را نیز بردارید و دور بیاندازید.

از گوشی و تلفن مشترک با کسی استفاده نکنید و همچنین کلید های برق هم آلوده هستند و بعد از استفاده از آن ها دست خود را با آب و صابون به طور کامل بشورید.

covid-19-clear

4. دستکش و ماسک 

دستکش و ماسکی که از بیرون با آن وارد محیط کار شدید را درون نایلونی انداخته و سر آن را ببندید و درون سطل آشغال بیاندازیدو سپس دستتان را با آب و صابون به طور کامل بشورید.

همچنین اگر محیط کاری شما شلوغ و پرتردد بود حتما هنگام کار کردن از ماسک استفاده کنید.

mask-coronavirus

5. فاصله را رعایت کنید

توجه کنید که ویروس کرونا از طریق هوا نیز تا حدودی انتقال میابد و به کسی اجازه ندهید بیشتر از 1.5 متر به شما نزدیک شود. از گوشی و کامپیوتر خود مطالب و تصاویر را به دیگران با رعایت فاصله نشان بدهید یا آنها را از طریق سامانه های مجازی به اشتراک بگذارید و برای دیگران بفرستید. 

distance-covid19

6. شست و شوی مرتب و کامل

هر یک ساعت یکبار و قبل از خوردن غذا ، با حوصله و دقت تمام دست خود را با آب و صابون بشورید. توجه کنید که باید مدت زمان شست و شو 20 ثانیه باشد. موقع بیرون آمدن از دستشویی در را با دستمال کاغذی که دستتان را با آن خشک کردید باز کنید و در را سعی کنید کامل نبندید تا مجبور به ازکردن دوباره‌ی آن نشوید.

washing-hands

washing-hands-tips

7. باز بودن پنجره ها و روشن بودن هواکش

از آنجا که ویروس در هوا هم میتواند زنده بماند. در محیط های بسته مانند ماشین و ادارات پنجره ها را باز بگذارید تا هوا جریان یابد. همچنین در دستشویی و آشپزخانه نیز هواکش را روشن بگذارید تا هوا به صورت مداوم در جریان باشد.

8. دست دادن و روبوسی ممنوع

درست است که شرط رعایت فاصله را در بند پنجم گفتیم ، اما برای تاکید بیشتر  اینجا هم تکرار میکنیم.حتما از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنید. زیرا دست دادن و روبوسی از بهترین راه های انتقال بسیاری از ویروس ها است.

9. جلوی صورت خود را موقع سرفه بگیریم  

هنگام سرفه ویا عطسه حتما جلوی صورت و دهان خود را با دستمال بگیرید. دستمالی که یکبار از آن استفاده کرده اید را درون سطل آشغال بیاندازید.

 

منبع: Forosh247