فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

8 نرم‌افزار محبوب برای تماس تصویری و کنفرانس‌های آنلاین

با توجه به شرایطی که در دنیا به علت ویروس خطرناک کرونا حاصل شده است. در مقاله ای راجع به 9 قانون مهمی که برای رفتن به محیط کار لازم است رعایت کنید ، صحبت کردیم.

اما باز هم به شما پیشنهاد میدهیم که در خانه بمانید و به صورت آنلاین و دورکاری به انجام کارها بپردازید و همچنین اگر خریدی از سوپرمارکت و میوه فروشی ها دارید حتما به صورت آنلاین سعی کنید اینکار را انجام دهید و تا جای امکان از مردم دوری کنید.

دراین مقاله سعی کردیم راجع به 8 نرم افزار محبوب و معروف کنفرانس های ویدیویی صحبت کنیم که از این نرم افزار ها می‌توانید برای بازی و سرگرمی با دوستان خود ، مصاحبه‌های کاری و اداری خود ، برگزاری کلاس‌های آنلاین و برگزاری انواع مختلف کنفرانس‌های آنلاین استفاده کرد.

1) HouseParty

این نرم افزار رایگان که میان جوانان و دانشجویان به شدت محبوب شده است ، یک نرم افزار برقراری تماس تصویری به صورت گروهی است.

از ویژگی های خوب این نرم افزار می‌توان به برقراری تماس تصویری تا تعداد 8 نفر اشاره کرد.همچنین این نرم افزار به شما امکان بازی کردن به صورت آنلاین میان خودتان و دوستانتان را نیز می‌دهد. HouseParty به شما قابلیت ضبط تماس تصویری را نیز میدهد.

اگر قصد دارید که با دوستانان به بازی بپردازید و تعدادتان زیاد است بهترین انتخاب HouseParty است.

house-partyHouseParty

2) Bunch

این نرم افزار تماس تصویری که به شما اجازه بازی کردن به صورت گروهی تا 8 نفر را می‌دهد.محیط داخلی این نرم افزار پرانرژی است و برای این ایام به شدت پیشنهاد میشود. این نرم افزار رایگان بوده است اما اگر بخواهید از تمام بازی های آن بهره ببرید باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

مشکل این نرم افزار بیشتر برای زمان هایی است که تعداد زیادی آنلاین هستند و به شدت افت کیفیت میکند.

bunch

3) Face Time

اگر از افرادی هستید که دارای محصولات اپل هستید. یک ویژگی که شرکت اپل به تمام کاربران خود داده است نرم افزار Face Time است که هم با کیفیت است و هم به شما اجازه تماس تصویری تا 32 نفر را میدهد. این نرم افزار همچنین به شما اجازه استفاده از bitmoji (استیکر مخصوص نرم افزار های اپل) را هنگام تماس تصویری میدهد.

مصرف اینترنت این نرم افزار بسیار کم است و معمولا به طور پیشفرض روی محصولات اپل نصب شده است. 

اگر از کسانی هستید که یکی از محصولات خانواده اپل را دارید ، بدون شک FaceTime بهترین نرم‌افزار برای برقراری تماس تصویری است.

facetime-applefacetime-macbook

4) Skype

نرم‌افزار معروف شرکت مایکروسافت ، اسکایپ چندین سال است که میان افرادی که تماس‌های تصویری برقرار می‌کنند محبوب شده است. این نرم افزار که هر سال کلی ویژگی جدید به آن اضافه می‌شود ، بسیار مناسب کنفرانس‌های آنلاین ، مصاحبه‌های کاری و برگزاری کلاس‌های آنلاین است.

البته نرم‌افزار skype محدودیت تعداد افراد نیز ندارد و به راحتی می‌توانید هر تعداد که هستید ، از آن استفاده کنید.

اسکایپ اختیارات دیگری همانند پخش صفحه نمایش و فیلم گرفتن از صفحه را به کاربران خود داده است.

همچنین با کمک بات‌های موجود در اینترنت و اسکایپ میتوانید در اسکایپ به‌طور همزمان به بازی و سرگرمی‌های گوناگون بپردازید.

skype

5) Zoom

نرم افزار زوم که در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های دنیا برای برگزاری کلاس های آنلاین استفاده می‌شود. در ایران هم بسیاری از آموزش‌های خصوصی از این نرم افزار بهره میبرند.

از نقاط قوت این اپلیکیشن ، سرور های قوی است که کیفیت فوق‌العاده‌ای را به کابران خود ارائه می‌دهد. همچنین زوم محدودیت افراد هم برای تماس تصویری ندارد.

این نرم افزار برای 40 دقیقه هر تماس رایگان است. اما برای استفاده بیشتر باید بعد از اتمام زمان رایگان دوباره اقدام به برقراری تماس ویدیویی کنید.

زوم برای تمام پلتفرم‌ها به صورت رایگان در دسترس است.

zoom

6) whatsapp

همانطور که همه میدانید نرم‌افزار واتساپ که چند سال پیش توسط فیسبوک خریداری شد ، در ایران بسیار محبوب است. سادگی و سبکی این اپلیکیشن باعث شده میان کاربران بسیار محبوب شود. این نرم افزار علاوه براین که به شما اجازه برقراری تماس صوتی میدهد همچنین یکی از ساده ترین پلتفرم های تماس تصویری میان افراد است.

واتساپ برای برقراری تماس تصویری دارای محدودیت 4 نفری است و همچنین فقط با موبایل این امکان برقرار است. اما کم بودن مصرف اینترنت آن از نقاط قوت این اپلیکیشن است.

whatsapp

7) Instagram

همانند واتساپ ، اینستاگرام که یکی دیگر از محصولات شرکت فیسبوک است از تماس تصویری بهره می‌برد. تماس تصویری در اینستاگرام دارای محدودیت 6 نفره است. همچنین اگر 2 نفر باشید که تماس تصویری برقرار کرده‌اید میتوانید آن را به صورت Live برای تمام فالور های خود به اشتراک بگذارید.

از دیگر قابلیت های اینستاگرام پشتیبانی از فیلترهای متنوع است که موقع تماس تصویری میتوانید از آن بهره ببرید.

instagram videocall
Instagram videocall

8) Discord

نرم افزار Discord  ابتدا به منظور استریم بازی استفاده می‌شد. درحالت معمول یک استریم در محیط دیسکورد دارای محدودیت 10 نفره است اما به علت شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده است این محدودیت را برداشته است. همچنین دیسکورد برای برقراری استریم تنظیمات متعددی دارد که به کاربر خود این اجازه را می‌دهد به هرشکل که خودش راحت تر است از آن استفاده کند.

این نرم‌افزار برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش سیستم خود بسیار مناسب است و میتوانید از آن برای آموزش های آنلاین و سرگرمی و بازی های گروهی استفاده کرد.

البته دیسکورد اصلا مناسب برقراری تماس های تصویری و دوستانه نیست و بیشتر مناسب استریم و کارهای مانند آن است. 

discord

نرم‌افزار های بسیار بیشتری برای برقرای تماس تصویری و صوتی و استریم وجود دارد. ما در این مقاله تعدادی از محبوب های آنها را آوردیم. نرم افزارهای بیشتری همانندgoogle hangout  ، Jitsi ، Microsoft Team ،  facebook Messenger ، Marco Polo و ... وجود دارند ، اما هرکدام مشکلاتی نظیر فیلتر بودن ، تحریم بودن ویا پولی بودن را داشتند.

حتما سعی کنید در این دوران از خانه بیرون نروید و برای ارتباط با دیگران از نرم‌افزارهای موجود استفاده کنید.

منبع: ّForosh247