فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

چگونه سرعت موبایل اندرویدی خود را افزایش دهیم

دقیقا همانند تمامی سیستم‌عامل‌های موجود ، اندروید نیز بعد از مدتی زیاد استفاده ، دچار مشکلاتی همچون کاهش سرعت می‌شود. البته این سیستم‌عامل که بر پایه لینوکس طراحی شده است ، درسال های اخیر سعی کرده است که این مشکل را رفع کند و در نسخه های جدید اندروید کمتر با این مشکل مواجه هستید.بااین‌حال بسیاری از کاربران اندروید از جدیدترین نسخه آن استفاده نمی‌کنند و با مشکل کم شدن سرعت موبایل مواجه شده‌اند.

البته سخت‌افزار استفاده شده در گوشی موبایل تاثیر زیادی بر سرعت موبایل شما دارد و نمی‌توان از موبایل‌هایی که از سخت‌افزار هایی ظعیف و متوسط بهره می‌برند انتظار اجرای تمامی نرم‌افزارها و بازی‌های نصب شده ، با بهترین عملکرد را داشت. سیستم‌عامل اندروید برای بهترین عملکرد ، نیاز به حداقل رم 3 گیگابایت را دارد. این درحالی است که اکثر موبایل‌های قدیمی از رم 1 یا 2 گیابایتی بهره می‌بردند.

در این مقاله سعی کردیم به شما راهکارهای ساده‌ای را توصیه کنیم تا این مشکل برطرف شود.

  • برنامه‌های فعال را ببندید

حتما سعی کنید پس از استفاده از برنامه‌های مختلف آن ها را ببندید. زیرا باز بودن آنها به معنای استفاده آن برنامه از رم موبایل شما است. درنتیجه می‌تواند اثر منفی بر سرعت موبایل شما داشته باشد.

closed opened application

opened app android

  • پاک کردن حافظه نهان

حافظه نهان (cache) که احتمالا با آن آشنایی دارید ، اطلاعات اضافی را درخود نگه میدارد که توصیه می‌شود حداقل ماهی یکبار برای اپ های مختلف آن را پاک کنید.

پاک کردن حافظه نهان

پاک کردن نهان

  • حداقل یک سوم کل حافظه موبایل‌تان را خالی نگه دارید

کاربران به این نکته توجه داشته باشید که فضای حافظه داخلی موبایل را کاملا پرنکنید و حداقل یک سوم خالی داشته باشید. این شرط حداقل یک سوم برای تمامی سیستم‌عامل‌ها تقریبا برقرار است. با پرشدن حافظه داخلی موبایل، سیستم‌عامل نمی‌تواند فایل‌های موقت لازم را ایجاد کند و در نتیجه باید از فضای رم برای ایجاد این فایل‌ها استفاده کند.

پس به طوری کلی سعی بر این داشته‌باشید فایل‌‌ها و برنامه‌های اضافه را پاک کنید و از موبایل به عنوان یک هارد ویا فلش‌مموری استفاده نکنید. همچنین برای ذخیره اطلاعات می‌توانید از فضاهای‌ابری بهره ببرید که امروزه بسیار محبوب شده‌اند.

storage full android

  • برنامه های اصلی را نصب کنید

نسخه‌های متعددی از یک برنامه اندرویدی موجود است که ربطی به سازنده اصلی برنامه ندارند و به اصطلاح فیک و تقلبی می‌باشند که این برنامه‌ها می‌توانند سرعت و امنیت موبایل شما را کاهش دهند. بهترین راه برای شناخت برنامه‌های اصلی استفاده از گوگل‌پلی و سایت اصلی برنامه است تا با اطمینان نرم‌افزار اصلی را نصب و دانلود کنید. همچنین ، حتما قبل از دانلود برنامه ، نظرات کاربران نرم‌افزار را بخوانید. 

fake telegram

  • والپیپرهای متحرک را غیرفعال کنید

به‌طور‌کل هر برنامه‌ای که نیاز به اجرای همیشگی داشته باشد ، مقداری از پردازنده و رم را استفاده ‌می‌کند. والپیپر‌های متحرک (یا تصاویر زنده) همانند سایر نرم‌افزارها ، مقداری از رم به خود اختصاص می‌دهند که درعمل ، سرعت موبایل شما را کاهش خواهد داد. 

  • از برنامه‌های تحت وب استفاده کنید

بسیاری از برنامه‌های دنیا علاوه‌براین که به‌صورت فایل apk موجود است به صورت وب‌اپلیکیشن نیز موجود است. درصورتی که فضای رم و قدرت پردازنده موبایل شما کم است ، استفاده از برنامه‌های تحت‌وب و کم‌حجم می‌تواند به افزایش سرعت موبایل شما کمک بسیاری کند. برنامه‌های ایرانی متعددی وجود دارند که به صورت تحت وب قابل استفاده هستند.

web application

  • انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید

قطعا انیمیشن هایی که در موبایل‌های اندروید استفاده شده اند به زیبایی کار با موبایل می‌افزایند. اما همین حرکت ساده فضایی از رم را به خود اختصاص می‌دهد که اگر در محدودیت رم قرارداشته باشید میتواند اهمیت پیدا کند.

برای حذف انیمیشن‌های دستگاه اندرویدی باید به منو Developer دسترسی پیدا کنید. برای گوشی‌های اندروید روش‌های مختلفی وجود دارد، اما مرسوم ترین آنها به این صورت است که به تنظیمات (settings) بروید و در این منو روی گزینه About phone کلیک کنید. برای دسترسی به متو developer باید هفت بار بر روی build number کلیک کنید. پس از انجام این عمل گزینه developer به منو شما اضافه خواهد شد و شما در این قسمت می‌توانید انیمیشن های مختلف را مشاهده و غیرفعال کنید.

disable animation in android

  • استفاده از پیام‌رسان‌ها را کاهش دهید

بسیاری از کاربران عادت به استفاده از چندین پیام‌رسان در موبایل خود دارند. از آنجاکه پیام‌رسان ها به صورت موازی هرلحظه اجرا می‌شوند ، باعث می‌شود که سرعت گوشی ، کاهش یابد. همچنین استفاده از پیام‌رسان های متعدد تاثیر بر افزایش مصرف باتری نیز دارد. 

chat application

  • اجرای خودکار را متوقف کنید

در نسخه های جدید اندروید، به شما این اجازه را می‌دهد تا مانع اجرای برنامه‌ها به صورت خودکار (یا در پس‌زمینه) شوید. به‌طورکل از اندروید 8 به بالا میتوانید در قسمت باتری در تنظیمات تنظیمات مربوط به این قسمت را پیدا کنید. اما به علت گوناگونی نسخه‌های اندروید که توسط تولیدکنندگان تولید می‌شود ، نمی‌توان مسیر و آموزش دقیقی را مشخص کرد. 

  • از لانچر های سبک استفاده کنید

لانچرها به ظاهر درونی موبایل شما زیبایی می‌دهند. اما سعی کنید یا از لانچر استفاده نکنید و اگر می‌کنید از نسخه‌های سبک استفاده کنید.

  • استفاده از ویژگی مدیر هوشمند (smart manager)

در بخش مدیریت هوشمند دستگاه‌های اندرویدی کاربران با چهار زیرمجموعه تحت عنوان  battery ، storage ، memory ، device security  مواجه خواهند شد که می‌توانند با کلیک روی هرکدام از آنها به بهینه‌سازی و پاکسازی قسمت‌های مربوطه درگوشی خود اقلام کنند.

smart manager

  • به تنظیمات کارخانه برگردید

اگر تمام روش‌هایی که در بالا گفتیم را استفاده کردید و نتیجه مورد نظرتان را بدست نیاورید ، ریست کردن موبایل به تنظیمات کارخانه ، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

منبع: Forosh247