فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

مرخص شدن آخرین بیمار مبتلا به کرونا در ووهان

همانطورکه اطلاع دارید ، شهر ووهان چین کانون پخش ویروس کووید 19 یا همان کرونا بود و از 21 اسفند 98 از سوی سازمان بهداشت جهانی ، همه‌گیری این ویروس برای دنیا اعلام شد به این منظور که مهار ویروس دیگر امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توان سرعت آن را کاهش داد؛ از این‌رو شکستن زنجیره انتقال این ویروس به همکاری میان مردم و دولت‌ها بستگی دارد.

ویروس کرونا در ووهان چین

اما در چین و شهر ووهان ، بعد از گذشت چند ماه تلاش نیروهای پزشکی و دولتی و همچنین مردم ، تا روز یکشنبه (26 April) هیچ بیمار مبتلا به کرونایی بستری نمانده‌است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی، می فِنگ، در بخشی از گزارش خود نسبت به این دستاورد اینگونه اذعان داشت :«به‌لطف همکاری‌های مشترک ووهان و کادر پزشکی در سرتاسر کشور این موفقیت محقق شد».

باتوجه به گزارشات گاردین نسبت به اعلام کمیسیون بهداشت ملی چین که آخرین بیمار شهر ووهان مرخص شده است. البته چین در مهار همه‌گیری این بیماری بسیار موفق بوده و تنها سه مورد جدید را در تمام چین گزارش داده‌است. به‌علت کاهش مبتلاهای جدید، چین ، بازگشایی تدریجی کسب‌و‌کارها را در دستور خود قرار داده است. البته نگرانی میان مردم و تصمیم‌گیرندگان نیز وجود دارد که با بازگشت به محیط کار و زندگی عادی، با موج دوم آن مواجه شوند.

مهار ویروس کرونا در ووهان

دولت و مقام‌های چینی نیز با آگاهی کامل از شرایط و نگرانی‌های موجود و به‌منظور کاهش آسیب موج دوم ، علاوه بر رفتار تدریجی بر بازگشایی کسب‌وکارها ، اقدام به اعلام مجموعه قوانین و مقرراتی با هدف «ارتقای رفتار متمدنانه (promoting civilized behavior) » کرده‌است. طبق این قوانین انجام بعضی رفتارها برای مردم الزامی شده‌است.

به بعضی از این مقررات اشاره میکنیم: 

  • همه‌ی مردم به‌هنگام عطسه ملزم به پوشش دهانشان هستند.
  • اگر فردی احساس ناخوشی دارد ، باید در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کند.
  • خوردن غذا در مکان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی ممنوع شده است.
  • به رستوران‌ها توصیه شده است، به هنگام بازگشایی رستوران ، به‌جای ظروف مخصوص خانواده و بیش از یک نفر، غذاها و خوراکی‌های تک‌نفره را به مشتریان خود توصیه کنند.

این مقررات که در راستای جلوگیری از آسیب‌های موج دوم کرونا است ، از 12 خرداد (یک‌ام ژوئن) اجرا خواهند شد و احتمال افزایش محدودیت‌های سختگیرانه تا ماه آینده نیز بسیار زیاد است.

مهار ویروس کرونا در ووهان چین 

 

منبع: futurism