فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

تاثیر ویروس کرونا بر کاهش بی‌سابقه فروش گوشی‌های هوشمند

با نگاهی دقیق‌تر به آمار فروش تلفن‌های همراه می‌بینیم که ویروس کرونا تاثیر فراوانی بر بازار خرید و فروش گوشی‌های هوشمند در ابعاد بین‌المللی داشته است. باتوجه به اطلاعات و داده‌هایی که توسط دو تا از شرکت های نام‌آشنای تحلیل‌گر اطلاعات Counterpoint  و Canalys  منتشر شده‌است، نشان می‌دهد به طور میانگین فروش تلفن‌های هوشمند نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است. البته طبق آمار کانترپوینت، فروش تلفن‌های همراه در چین نسبت به فصل گذشته 27 درصد کاهش یافته است و این درحالی است که کانالیس این عدد را 18 درصد گزارش کرده است.

صرف نظر از اینکه کدام یک از داده‌ها صحیح است، از هردو عدد واضح است که فروش تلفن همراه نسبت به گذشته کاهش یافته است و هردو شرکت تایید می‌کنند که برای اولین بار از سال 2014، فروش بین‌المللی گوشی هوشمند به کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. البته مقدار کاهش فروش تلفن‌های هوشمند برای کشور چین بیشتر از سایر نقاط جهان گزارش شده است.

در این آمار سامسونگ، هواوی و اپل همچنان به عنوان بزرگترین فروشنده‌های گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار می‌روند. اپل در میان رقبا از وضع بهتری برخوردار است و کاهش فروش کمتری را تجربه کرده است. شرکت شیائومی نیز براساس گزارشات فصلی هردو شرکت کانالیس و کانترپوینت، در جایگاه چهارم قرار گرفته‌است که برای اولین‌بار به سهم بازار ۱۰ درصد از فروش جهانی رسید.

تاثیر ویروس کرونا بر کاهش بی‌سابقه فروش گوشی‌های هوشمند

بن استنتون، تحلیل‌گر ارشد شرکت کانالیس، درباره کاهش فروش گوشی‌های هوشمند می‌گوید:« تقاضای کاربران برای دستگاه‌های هوشمند جدید بسیار کاهش یافته است. در ابتدا انتشار ویروس کرونا در کشور چین (ماه فوریه) ، تولیدکنندگان نگران مدیریت بحران تولید محصولات به اندازه‌ی نیاز جهانی بودند. اما در ماه مارس، با شرایط کاملا متفاوتی روبه‌رو شدند. در حال حاضر شرایط تولید به حالت عادی خود بازگشته است، اما به علت سیاست‌های تعطیلی که در بخش زیادی از جهان برقرار بود، ضربه سنگینی به آمار فروش وارد شده است.»

تارون پاتاک، دستیار مدیریت تحقیقات کانترپوینت، نیز نسبت به اوضاع پیش‌آمده می‌گوید:« از دید کاربر، تلفن‌های هوشمند خرید گوشی‌های هوشمند کاملا خریدی اختیاری است مگر آنکه دستگاه فعلی شما کاملا معیوب شده باشد. درنتیجه، مردم تمامی خریدهای اختیاری خود همانند تعویض تلفن همراه را متوقف کرده‌اند و روند جایگزینی گوشی‌های هوشمند زمان بیشتری را سپری خواهد کرد».

همچنین اکثر تحلیل‌گران بر این باور هستند که تاثیر ویروس کرونا (کویید-19) بر فروش در فصل دوم نیز ادامه پیدا خواهد کرد. از دید کارشناسان وضعیت فعلی را یکی از سخت‌ترین آزمون‌های صنعت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. مخصوصا شرکت‌هایی که متمرکز بر فروش آفلاین هستند، اگر از حمایت و کمک‌هزینه‌های دولتی برخوردار نشوند با بحران‌های جدی‌تر و غیرقابل حل‌تر روبه‌رو خواهند شد.

همچنین برخورداری گوشی‌های هوشمند از اینترنت 5G در بهبود شرایط بسیار مفید واقع شده است اما برخلاف انتظاراتی که وجود داشت، در بسیاری از کشورها انتشار ویروس کرونا موجب کاهش سرعت رشد گوشی‌های هوشمند با قابلیت 5G شده است.

وبسابت فروش 247 یکی از سایت های ایرانی است که شما می‌توانید برای خرید گوشی‌های هوشمند و کالاهای دیجیتال از آن اقدام کنید.برای مشاهده محصولات موجود کالاهای دیجیتال کلیک کنید.

منبع: THEVERGE