فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

قابلیت ها و ویژگی های گوگل

گوگل یکی از شرکت‌های معروف در زمینه‌ی تکنولوژی است که ما معمولا به خود سایت گوگل آن را می‌شناسیم. جالب است بدانید درکنار خود سایت گوگل، سیستم‌عامل اندروید و یوتیوب از محصولات معروف و به‌نام شرکت گوگل به شمار می‌آید.در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر از قبل با گوگل آشنا کنیم. چند مورد از ویژگی های کاربردی و جالب گوگل را به شما معرف کنیم:

ابزارهای کاربردی

Calculator

در گوگل اگر واژه calculator را جستجو کنید، یک ماشین حساب تقریبا حرفه‌ای به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید محاسبات خود را با آن انجام دهید.  البته گوگل حتی کار را برای شما راحت تر کرده است. کافی است به‌جای کل کلمه calculator ، فقط کلمه چهارحرفی calc را بنویسید.

ماشین حساب گوگل

Translate

یکی از ویژگی‌های قدیمی گوگل، google translate است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ماشین‌های ترجمه متنی به شمار می‌آید. گوگل ترنسلیت، حدود 100 زبان را می‌تواند به هم ترجمه کند. از ویژگی خاص این ماشین ترجمه این است که می‌توانید علاوه بر کلمه، متن را با کمک آن ترجمه کنید. همچنین گوگل به شما اجازه ذخیره تاریخچه ترجمه‌های شما را می‌دهد.

google translate

Unit converter

یکی از کارهایی که در طول روز زیاد به آن نیاز دارید، تبدیل واحدهای اندازه‌گیری به یکدیگر است. گوگل این مشکل را برای شما برطرف کرده است! کافی است در گوگل عبارت Unit converter را جستجو کنید تا هر واحدی که میخواهید را به واحد دیگر تبدیل کنید. البته گوگل فرمول و رابطه این تبدیل را برای شما می‌نویسد.

تبدیل واحد گوگل

Pronunciation و Dictionary

اگر در بیان کلمات به زبان انگلیسی مشکل دارید و تلفظ صحیح کلمات را نمی‌دانید، از ماشین هوشمند pronunciation بهتر است استفاده کنید. هر کلمه را کافی است در آن بنویسید و تلفظ صحیح آن به انگلیسی آمریکایی یا بریتیش بشنوید. در اصل این ابزار شما را به یک دیکشنری آنلاین متصل می‌کند.

تلفظ کلمات در گوگل

Bubble level

همچنین می‌توانید به عنوان تراز از گوگل استفاده کنید. عبارت bubble level را جستجو کنید و سپس موبایل‌تان را بر روی سطحی که میخواهید ترازسنجی کنید، قرار دهید و از این وسیله استفاده کنید. البته این ابزار فقط برای موبایل در دسترس است.

Color picker

بسیاری مواقع رنگی را میدانید که کد آن را میخواهید. گوگل این امکان را برای شما فراهم کرده است، عبارت color picker را جستجو کنید و از آن استفاده کنید.

color picker google

Metronome

علاقه‌مندان موسیقی با این قابلیت گوگل می‌توانند یک مترونوم داشته باشند.

metronome

breathing exercise

یکی از ویژگی‌های کاربردی و در عین حال سرگرم‌کننده ویژگی meditate گوگل است که به مدت 1 دقیقه به شما برای نفس عمیق کشیدن درجهت کاهش اضطراب کمک می‌کند.

meditate google

Google sky

اگر علاقه‌مند به جستجو در فضا و جابجایی میان ستارگان هستید، گوگل اسکای این تجربه را به شما منتقل می‌کند. کافی است عبارت google sky را جستجو کنید و روی اولین لینک که می‌آید کلیک کنید.

Quotes (" ")

اگر در گوگل عبارت خاصی مثل خبر فروش 247 را جستجو کنید، تمامی مطالب مربوط به خبر، فروش، 247 ، خبر فروش، فروش 247، خبر 247 و خبر فروش 247  را برای شما پیدا می‌کند. اما اگر عبارت را داخل کوتیشن قرار دهید؛ یعنی عبارت "خبر فروش 247" را جستجو کنید، دقیقا خود عبارت را جستجو می‌کند و دنبال عبارت "خبر فروش 247" می‌گردد.

کلمات هم‌معنی

اگر به دنبال جستجو کلماتی هستید که دو معنی یکسان دارند ولی فقط یکی از آن‌ها را میخواهید. به عنوان مثال کلمه Mustang هم به معنای یکی از محصولات شرکت فورد است هم به معنای اسب.اگر شما فقط دنبال کاربرد واژه Mustang به عنوان اسب می‌باشید کافی است عبارت Mustang –car را جستجو کنید. این عبارت یعنی تمام کلمات مربوط به mustang را پیدا کند، اما هرکدام که دارای کلمه car می‌باشد را حذف کند.

دو نقطه ( : )

اگر دنبال جستجو عبارتی در سایت به خصوص هستید از دونقطه استفاده کنید. به صورت Sidney Crosby site:nhl.com

related

اگر از سایتی خوشتان آمده و می‌خواهید سایت‌های مانند آن را بیابید کافی است به صورت Related:amazon جستجو را انجام دهید.

Timer یا Stopwatch

یکی دیگر از ابزار کاربردی گوگل timer و stopwatch است. هرکدام را میخواهید جستجو کنید، ساعت خود را بنویسید و از ویژگی مورد نظرتان بهره‌مند شوید.

تایمر گوگل

nearby

اگر گرسته هستید و دنبال یک مکان مناسب سفارش غذا هستید، قبل از هرچیزی خوب است بدانید  google maps یکی از بهترین‌ها برای یافتن مکان مناسب غذاخوردن است. کافی است در گوگل عباراتی مانند restaurant nearby یا Pizza nearby را جستجو کنید.

ویژگی‌های سرگرم کننده

Animal sounds

صدای تمام حیوانات را می‌توانید از صفحه گوگل خود بشنوید. بسیار مناسب آموزش کودکان نیز می‌باشد.

صدای حیوانات گوگل

Spinner

در سال‌های اخیر بعد از معروف شدن وسیله‌ی سرگرمی اسپینر، شرکت گوگل هم اقدام به ایجاد یک اسپینر مجازی کرده است. کافی است نام آن را جسجتو کنید و از وجود اسپینتر بهره‌مند شوید.

spinner google

Flip a Coin

سکه انداختن یکی از قدیمی ترین راه‌های شرطبندی‌های دونفره و دوستانه است. اگر سکه دم دست ندارید، کافی است از گوگل استفاده کنید.

پرتاب سکه گوگل

Roll dice

تاس انداختن از سرگرمی‌هایی است که همیشه نیاز می‌شود. همانند سکه پرتاب کردن، گوگل برای شما یه ماشین هوشمند تولید یک عدد تصادفی (تاس) بر اساس هر مدل تاسی که شما بخواهید طراحی کرده است.

پرتاب تاس گوگل

Recursion

برنامه‌نویس‌های کامپیوتری احتمالا باید با تابع های بازگشتی و عبارات بازگشتی آشنا شده باشند. گوگل هم در این مسیر به آنها کمک می‌کند. برای درک بازگشتی بودن و در تکرار قرار گرفتن را باید آن را تجربه کنید. کافی است عبارت recursion را در گوگل بنوسید و می‌بینید که گوگل هیچوقت عبارت did you mean: recursion را حذف نمی‌کند و در یک حلقه همیشگی می‌افتید.

recursion google

Askew

با سرچ کردن این کلمه صفحه گوگل شما کج می‌شود.

Blink HTML

اگر در گوگل blink HTML را جستجو کنید، تعداد زیادی از کلمات به شما چشمک می‌زنند.

Earth Day quiz

موتور هوشمند گوگل هر روز تعدادی سوال مشخص از شما می‌پرسد و در نتیجه می‌گوید امروز همانند کدام موجود زنده هستید.

earth day

i'm feeling curious

ویژگی fun facts به شما چیزهای حقیقی جالبی که نمی‌دانید را مطلع شوید و از آن‌ها لذت ببرید.

fun facts

Thanos

اگر از دوست داران فیلم سینمایی انتقام‌جویان (Avengers)  می‌باشید، شخصیت تانوس هم باید بشناسید. کافی است در گوگل اسم Thanos را جستجو کنید و روی دستکش طلایی آن کلیک کنید تا نصف محتوای صفحه‌ی شما پاک شود!

thanos google

Friends

اگر از علاقه‌مندان سریال محبوب دوستان (Friends)  هستید کافی است اسم شخصیت‌های اصلی آن را جستجو کنید و سپس روی لوگو مخصوص هرکدام کلیک کنید تا خاطراتتان دوباره زنده شود.

  • Ross Geller
  • Chandler Bing
  • Phoebe Buffay
  • Monica Geller
  • Rachel Green
  • Joey Tribbiani

friends ross google

The Wizard of Oz

اگر از علاقه‌مندان فیلم محبوب و قدیمی جادوگر شهر آز هستید کافی است نام آن را جستجو کنید و سپس روی لوگو مخصوص آن (کفش) کلیک کنید تا خاطراتتان با این فیلم قدیمی دوباره زنده شود.

the wizard of oz google

sonic the hedgehog games

بازی دوست‌داشتنی و قدیمی سونیک نیز همانند friends و thanos  را جستجو کنید و سپس روی لوگو مخصوص آن (سونیک) کلیک کنید و خاطراتتان دوباره زنده شود.

sonic google

Google in 1998

اگر از کاربران قدیمی گوگل هستید و دلتان برای ظاهر اولیه گوگل تنگ شده است، عبارت بالا را جستجو کنید تا دوباره به آن محیط بازگردید.

google in 1998

 

بازی های گوگل

در ادامه قصد داری بازی‌هایی که گوگل در صفحه اصلی از آن‌ها پشتیبانی می کند را معرفی کنیم.

play tic tac toe

دوز نیز در گوگل وجود دارد تا با دوستانتان به بازی بپردازید.

tic tac toe google

play pacman

پک-من از بازی هایی است که احتمالا همه می‌شناسید و دوستش دارید.

pac man doodle google

play solitaire

از بازی هایی که همیشه در سیستم‌عامل ویندوز وجود داشت، solitaire است که الان می‌توانید از وجود آن در گوگل بهره‌مند شوید.

solitaire google

play snake

ماربازی که از نوکیا‌های دکمه‌ای خوب به یاد داریم به گوگل آمده است تا از وجودش لذت ببرید.

مار بازی گوگل

play minesweeper

از بازی های نوستالژی ویندوز است که اگر دلتان برای این بازی تنگ شده گوگل آن را برای شما فراهم کرده است.

minesweeper google

امیدواریم این ویژگی‌ها از گوگل آن ها را نام بردیم، مفید واقع شده باشد. ویژگی و ابزاری های متعددی وجود دارد، به عنوان مثال اسم هر دارویی را جستجو کنید، ویژگی آن در کنار عوارض آن را می‌نویسد. همچنین اگر اسم هر غذایی را جستجو کنید، کالری و انرژی آن را برای شما می‌نویسد. در این مقاله سعی کردیم بخشی از ابزارهای کاربردی و سرگرم کننده گوگل را به شما معرفی کنیم.

منبع: lifehack