فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

6 مورد از وسایل الزامی دوران کرونا

همانطور که اطلاع دارید اپیدمی همه‌گیری ویروس کرونا درحال کاهش است و شرایط جهان درحال بازگشت به حالت عادی خود می‌باشد. البته هنوز نگرانی‌های مبنی بر اوج یا به اصطلاح پیک دوم ویروس کرونا وجود دارد و مسئولین تمام کشورها درپی وضع قوانینی مبنی بر کنترل شرایط می‌باشند. ما در این مقاله قصد داریم لوازمی کاربردی در راستای رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا را به شما معرفی کنیم. 

ماسک صورت

قطعا به طور تقریبی با ماسک‌های صورت آشنایی دارید. نوع ساده آن در جنس‌های مختلف به فروش می‌رسد. به عنوان مثال پارچه‌ای ، پنبه‌ای و پلاستیکی از جنس‌های رایج ماسک‌های ساده به شمار می‌آیند. کاربرد این ماسک‌ها کاملا یک‌طرفه می‌باشد و هدف آن جلوگیری از پخش ترشحالت دهان و بینی صاحب ماسک به سایرین می‌باشد. برخلاف تصور رایج، ماسک‌ها از شخصی که آن را پوشیده محافظت نمی‌کنند. اکثر ماسک‌های ساده رتبه ایمنی خاصی ندارند. البته این ماسک‌ها قابل شستشو می‌باشند.

Mask

ماسک N95

ماسک با استانداراد 95 را ماسک N95 می‌گویند. زیرا این نوع ماسک حداقل 95 درصد ذرات خیلی کوچک موجود در هوا (با قطر حداقل 0.3 میکرون) را فیلتر می‌کند. اگر این ماسک‌های اوریجینال باشند و درست استفاده شوند قابلیت فیلتر دو طرف بالایی دارند. این ماسک‌ها علاوه بر دوران کرونا برای آلودگی هوا نیز بسیار موثر است.

البته باید توجه کنید اگر مشکلات تنفسی و قلبی دارید برای استفاده از این ماسک بهتر است با پزشک مشورت کنید. ماسک N95 یکبار مصرف می‌باشد و اگر ماسک کثیف شده و تنفس شما را با مشکل مواجه کرده آن را در آورده و دور بیندازید. چون این ماسک خاصیت فیلتر کردن دارد، درصورت تماس دست با آن، دست خود را بشورید. اما اگر میخواهید بیش از یکبار از آن استفاده کنید، در بین دفعات استفاده، ماسک N95 را داخل یک زیپ کیپ یا کیسه کاغذی تمیز نگهداری کنید.

N95 Mask

ماسک FFP2 و FFP3

ماسک FFP2 همانند ماسک N95 می‌باشد و برای حفاظت فرد در برابر گرد و غبار و انواع بیماری‌های واگیر دار موجود در هوا می‌باشد. کل نفوذ ممکن است حداکثر 11 درصد باشد و درنتیجه این ماسک در زمانی که تخطی 10 برابری آلاینده ها نسبت به حداکثر مجاز محیط های کاری پیش آمده باشد, بسیار کاربرد دارد. این ماسک فیلتردار با فیلتر ثابت که با استاندارد EN149:2001 نامگذاری شده است و این محصول تا 94% از ذرات مضر در هوا با اندازه بین 2 تا 5 میکرون را فیلتر می‌کند.

ماسک FFP3 نیز مانند FFP2 می‌باشد ولی کمی قوی تر به گونه‌ای که تا 99 درصد از ذرات کمتر از 2 میکرون را فیلتر می‌کند. این ماسک ها را در محیط های کاری به کار می برند که میزان آلاینده ها تا سی برابر حداکثر مجاز آلاینده ها بالا رفته است.آنها را اغلب در صنایع شیمیایی می توان دید.

تفاوت ماسک N95 با FFP2 براساس استانداردهای خود می‌باشد. N95 بر اساس استاندارد آمریکایی NIOSH و FFP2 براساس استانداردهای اروپایی EN149:2001 نامگذاری شدند.

FFP2

شیلد محافظ صورت

اگر این روزها مجبورید تا از خانه بیرون بروید، استفاده از شیلد محافظ صورت می‌تواند به شما کمک کند تا از آلودگی‌ها در امان بمانید. شیلد محافظ صورت ZIPPY یک شیلد برای محافظت از صورت شما در برابر آلودگی های اطرفتان است که فقط به ایام کرونا محدود نبوده و بخاطر گسترده بودن کاربرد آن، می‌توانید در کارهای مختلف از آن استفاده کنید. با استفاده شیلد دیگر لازم نیست روزانه آن را تعویض کنید. جایی برای نگرانی از استفاده مجدد این شیلد وجود نداشته و شما عزیزان می‌توانید به راحتی آن را با مواد ضدعفونی کننده، شستشو دهید و در صورت تمایل می‌توانید برای تعویض طلق اقدام کنید. خاصیت شیلد نسبت به ماسک آن است که T صورت در مقابل ورود و تماس مستقیم اجسام محافظت کامل کرده و تنفس را در عین محافظت راحت‌تر می‌کند.

شما می‌توانید شیلدهای محافظ مختلف را از وبسایت فروش 247 تهیه کنید.

شیلد صورت

الکل‌های ضد عفونی

قطعا یکی از مهم ترین کارهایی که در ایام وجود ویروس کرونا باید انجام دهیم، ضدعفونی مداوم دست و لوازم است. توجه کنید که قبل از استفاده از الکل‌های ضدعفونی کاربرد آن را بدانید. به عنوان مثال  الکل‌های ضدعفونی سطوح را نباید برای دست و بدن استفاده کنند. البته حواسمان باید به عوارض آن باشد مثل ایجاد خارش، خشکی، قرمزی و اگزمای پوست می باشد.توجه کنید الکل باید حداقل 70 درصد باشد تا خاصیت ضدعفونی داشته باشد.

الکل

منبع: