فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

سونی به طور رسمی از ظاهر پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد

در ماه‌های اخیر اخبار گوناگونی پیرامون ظاهر و مشخصات پلی‌استیشن 5 به گوش می‌رسید. ساعاتی پیش در مراسم «پلی‌استیشن ۵: آینده‌ی صنعت بازی» که راجع به بازی‌های نسل جدید سونی و مخصوصا معرفی بازی‌های پلی‌استیشن 5 بود، از ظاهر نهایی محصول قدرتمند خود رونمایی کرد. 

playstation 5

طراحی ظاهر این کنسول برخلاف آنچه که تصور می‌شد، در رنگ سفید و طبق گفته‌های سونی، در دو مدل تمام دیجیتال و عادی به فروش خواهد رسید. از نظر سخت‌افزاری هر دو کنسول یکسان هستند، ولی مدل تمام دیجیتال فقط نسخه‌ی دیجیتال بازی‌ها را اجرا می‌کند و دیسک درایو ندارد. همچنین نسخه عادی می‌تواند از دیسک‌هایی تا 100 گیگابایت داده را در خود جای دهند. 

سونی از رنگ مشکی برای قسمت میانی کنسول همانند نسخه‌های قدیمی استفاده مرده است و در اطراف آن از بدنه ای با رنگ سفید بهره برده است. همچنین نور بک لایت آبی نیز در قسمت بالای کنسول میان دو بدنه سفید و مشکی وجود دارد.

البته همانطور که در تصاویر می‌بینید در کنار کنسول شرکت سونی یک هدست و شارژر بی‌سیم جداگانه نیز عرضه خواهد کرد. همچنین سونی بعد از پلی‌استیشن 1 دوباره به از رنگ سفید در کنسول خود استفاده کرده است. تناسب رنگی و ظاهری بین کنسول و لوازم جانبی آن مانند دسته، هدست پالس 3D و شارژر بی‌سیم باعث تایید محصول و ظاهر توسط منتقدان در چند ساعت گذشته شده است. سونی ابتدا در تصاویر از کنسول به عنوان یک محصولی که به صورت عمودی می‌توانید بایستد رونمایی کرد اما در انتهای مراسم نشان داد که می‌توان آن را به صورت افقی بر روی سطوح قرار داد. مخصوصا برای نسخه عادی که دارای درایو نوری می‌باشد.

در فیلمی که منتشر شد ظاهر هردو نوع کنسول مشابه یکدیگر می‌باشد و هردو شامل یک پورت USB-A و یک پورت USB-C می‌باشند. البته نسخه عادی بخش مربوط به ورود و خروج دیسک‌های نوری را دارد.

 

wireless headset sony

ps5

سونی در این مراسم از قیمت و زمان عرضه کنسول جدید خود صحبتی به میان نیاورد. البته که در ابتدای برنامه، مدیر پلی‌استیشن، جیم رایان، اضافه کرد که برنامه‌های متعدد دیگری هم برای پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته شده است و در آینده‌ی نزدیک بیشتر درباره‌ی کنسول خواهیم شنید. البته برنامه ریزی سونی برای معرفی این محصول برای تابستان امسال می‌باشد.  

البته در این مراسم از بازی‌های مختلفی مانند Spider-Man: Miles Morales ، Godfall ، Gran Turismo 7 ، Ratchet and Clank Firt Apart ، Resident Evil Villae ، GhostWire: Tokyo ، Demon's Souls Remake ، Stray و Horizon Forbidden West رونمایی شد. که در تمام بازی‌های قدرت گرافیکی کنسول جدید سونی به وضوح مشهود است.

horizontal ps5

منبع: