فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

IOS 14؛ قدرت نمایی اپل در WWDC 2020

همانطور که می‌دانید شرکت اپل همانند سال‌های قبل چند ماه قبل از معرفی آیفون جدید، جدیدترین سیستم‌عامل خود را در مراسم WWDC معرفی کرد. امسال برخلاف سال‌های گذشته خبری از تشویق تماشاگران نبود زیرا ویروس کرونا باعث شد که خبری از مراسم حضوری نباشد و به صورت کاملا آنلاین مراسم برگزار شد.

بدون شک یکی از قوی‌ترین و کامل‌ترین ios های تاریخ شرکت اپل را شاهد هستیم. در این مقاله قصد داریم بخشی از ویژگی‌های ios 14 را به شما معرفی کنید که در صورت ارتقای محصول خود به آن، بتوانید به بهترین شکل از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید. 

ios 14

اضافه شدن ویجت‌ها

بدون شک یکی از نقاط قوت گوشی‌های اندرویدی، وجود ویجت‌ها می‌باشد. البته شرکت اپل نیز از ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند اما برای این کار باید به چپ‌ترین صفحه موبایل اپل خود بروید تا آن‌ها را مشاهده کنید. این مسیر برای استفاده از ویجت‌ها میان کاربران اپل اصلا محبوب نبوده است و شرکت اپل برای حل این مشکل در ios 14 اقدام کرده است.

ios 14 widgets

 

شما می‌توانید در اندازه‌های مشخص و هر کجا از صفحه که دوست می‌دارید آن‌ها را شخصی سازی کنید تا بر اساس نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. شرکت اپل برای ios 14 از نوع ویجت‌ها را طراحی کرده به طوری که اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

resize widgets in ios 14

App library

با کمک اضافه شدن این ویژگی می‌توانید برنامه‌های خودتان را دسته‌بندی کنید. 

app library in ios 14

همچنین برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید مخفی کنید. با کمک این ویژگی شخصی سازی راحت‌تری را دارید و باعث می‌شود صفحه اصلی موبایلتان خلوت‌تر و منظم‌تر بشود.

hide app library in ios 14

Safari

طبق ادعا اپل، سافاری در IOS 14 سریع‌ترین مرورگر دنیا می‌باشد. در این نسخه از ios ، سافاری به شما پیشنهاد می‌دهد که رمز شما امن است یا نه. اپل گزینه privacy report را در سافاری اضافه کرده است که یعنی اگر روی گزینه آن کلیک کنید اطلاعات راجع به امنیت وبسایت را به شما نشان می‌دهد. همچنین شرکت اپل از مترجم جدید خود در سافاری به صورت آزمایشی بهره برده است. 

safari in ios 14 translate

Third-Party Default Apps

از بدو معرفی ios برای اولین بار است که شرکت اپل برای دو برنامه سافاری و میل به کاربران اجازه می‌دهد جایگزین خود را انتخاب کنند. به این شکل که به جای این که لینکی را از سافاری باز کنید مستقیما از سایر مرورگرها مانند کروم باز کنید.

تصویر در تصویر

یکی از ویژگی‌های محصولات اندرویدی که همواره کاربران اپل از نبود آن در موبایل خود ناراضی بودند، پخش شدن یک برنامه درون برنامه دیگر بود. درحال حاضر اپل به شما این ویژگی را برای برنامه‌های مانند پخش فیلم و فیس تایم فراهم کرده است. البته شما می‌توانید بر اساس نیازتان اندازه صفحه را تغییر دهید و آن را جابه‌جا کنید.

picture in picture in ios 14

سیری

سیری نیز در آی‌او‌اس 14 تغییراتی داشته است. دیگر برای استفاده از سیری نیازی نیست تمام صفحه‌تان را به آن اختصاص دهید و درخواست‌‌ها را به شکل نوتیفیکیشن به شما نمایش می‌دهد تا استفاده از آن سریع‌تر شود. طبق ادعا اپل سیری نسبت به 3 سال گذشته 20 برابر سریع‌تر شده است. شما در حال حاضر با siri می‌توانید پیغام صوتی نیز بفرستید.

compact siri in ios 14

Translate

نرم افزار مترجم اپل به IOS14 آمده است تا مکالمه‌های شما را با افراد خارحی ترجمه کند. تا دیگر نگرانی متوجه نشدن زبان‌های دیگر را نداشته باشید. این ماشین مترجم ، 11 زبان مختلف برای ترجمه به یکدیگر طراحی کرده است. این زبانها شامل : عربی ، چینی ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، کره‌ای ، پرتغالی ، روسی و اسپانیایی

همچنین شما می‌تواند با دانلود کردن زبان مورد نظر به صورت آفلاین به ترجمه بپردازید.

translate app in ios 14

پیام رسان اپل

بدون شک یکی از بهترین تغییرات در نرم افزار پیام‌رسان اپل صورت گرفته است. در حال حاضر شما می‌توانید دوستانی که بیشتر از سایرین مورد ارتباط هستید را در برنامه messages پین کنید. محدودیت تعداد افرادی که می‌توانید پین کنید در برنامه پیام رسان اپل ، 9 نفر می‌باشد. همچنین بخش گروه‌های چت را بسیار بهبود بخشیده است. قابلیت ریپلای و منشن را نیز که یکی از اصلی ترین نیازهای پیام‌رسان اپل بوده است را به آن اضافه کرده است.

apple messages ios 14

همچنین پیام‌ها در برنامه پیام رسان اپل بر اساس فرستنده پیام قابل طبقه بندی شدن هستند.

messages in ios 14

Car key

شرکت اپل بخش جدیدی برای کنترل ماشین با موبایل اضافه کرده است. به عنوان مثال با این بخش می‌توانید با موبایلتان در ماشین را باز کنید و همچنین به افراد مختلف اجازه باز شدن ماشین را صادر کنید. همچنین میتوانید سرعت ماشین را برای فرزندانتان محدود کنید.

App Clips

این ویژگی به شما این اجازه را می‌دهد تا با اسکن کردن یک بارکد یا با کمک NFC تنها بخشی از یک برنامه را اجرا کنید. درنتیجه باعث می‌شود الکی حافظه و رم موبایلتان برای اجرای برنامه‌های موقتی مصرف نشود.

app clips in ios 14

Sound Recognition

با کمک این خاصیت ، اگر موبایلتان صدای خاصی مانند زنگ زدن در یا آژیر آتش نشانی را حس کند به شما اطلاع می‌دهد.

sound recognition ios 14

Recording Indicator

در آی‌او‌اس 14 اگر برنامه‌ای اقدام به ضبط صدا یا تصویربرداری از شما بکند (چه با اجازه شما و چه بدون اجازه شما) نقطه زرد رنگی در گوشه سمت راست موبایلتان نمایش داده می‌شود.

recording indicator

Compact calls

تماس برقرار کردن در ios14 راحت‌تر از گذشته شده است. اگر تماسی با شما گرفته شود به‌جای این که تمام صفحه را اشغال کنید فقط به شکل نونیفیکیشن بالای صفحه می‌آید که می‌توانید انتخاب کنید پاسخ دهید یا رد تماس کنید.

compact calls in ios 14

Memoji و Emoji Search

از ios13 بود که میموجی به آن اضافه شد تا کنون شامل تغییرات اندکی بودیم. اما ios14 نزدیک به 20 استایل جدید به آن اضافه کرده است.

memoji in ios 14 improvment

همچنین شما می‌توانید در میان emoji های موجود در موبایل خود جستجو کنید تا راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید.

emoji ios 14 search

FACE TIME

شرکت اپل علاوه بر افزایش کیفیت فیلم برداری هنگام تماس تصویری تا رزولوشن 1080p ، ویژگی Eye Contact را ارتقا داده است به این صورت که هوش مصنوعی به کار گرفته شده باعث می‌شود اگر به صفحه نمایش نگاه کنید طوری برای طرف مقابل بفرستد که انگار دارید به آن نگاه می‌کنید. همچنین قابلیت تصویر در تصویر برای فیس تایم نیز عرضه شده است.

NOTES و REMINDERS

برنامه یادداشت‌های اپل نیز دستخوش تغییراتی شده است. به این شکل که شما می‌توانید نوشته‌های پین شده را باز و بسته کنید تا در صورت نیاز استفاده کنید. ویژگی shape recognize به آن اضافه شده است به گونه ای که اگر نقاشی کنید می‌تواند آن را با هوش مصنوعی به تصویر اصلی تبدیل کند.

reminders and notes ios 14

سایر ویژگی‌ها

همچنین شرکت اپل برنامه‌های مانند دوربین ، اپ‌استور ، گیم سنتر ، ریماندر و ... را بهینه کرده است و بروزرسانی‌هایی را به آن‌ها اضافه کرده است. به عنوان مثال برنامه دوربین بسیار سریع تر شده است و همچنین شما می‌توانید ویس‌ها را در برنامه ضبط صدا گروه‌بندی کنید ویا زوم کردن در برنامه photos بسیار سریع تر و راحت تر شده است.

ios 14

این ویژگی‌ها و سیستم‌عامل برای آیفون 6s به بعد منتشر می‌شود که خبری خوشحال کننده برای دارندگان نسخه قدیمی‌تر اپل می‌باشد. زمان عرضه‌ی ios14 به احتمال فراوان در شهریور و مهر امسال خواهد بود. همزمان با معرفی آیفون جدید شما می‌توانید گوشی خود را به ios14 ارتقا دهید.

لیست محصولاتی که از ios 14 پشتیبانی می‌کنند:

  • iPhone 11 Pro
  • iPhone SE - 2020
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone SE - 2016
  • iPod touch - 7th generation
منبع: APPLE