فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

آموزش تغییر برنامه‌های پیشفرض IOS14

همانطور که می‌دانید چندماهی از معرفی ios14 میگذرد و شرکت اپل ویژگی‌های گسترده جدیدی را در اختیار کاربران خودش قرار داده است. در مقاله‌ای بسیاری از ویژگی‌های جدید و کاربردی سیستم عامل جدید موبایل اپل را بررسی کردیم و به شما معرفی کردیم.  اما در این مقاله قصد داریم به طور دقیق‌تر یکی از ویژگی‌های کاربردی و جدید را آموزش دهیم.

default app in ios 14

حتما بارها شده است که میخواهید وارد سایتی شوید و به طور پیشفرض مجبور هستید از مرورگر سافاری که مرورگر مخصوص خود شرکت اپل است، استفاده کنید. اما در IOS14 این امکان وجود دارد که هر مرورگر دلخواهی را به عنوان مرورگر پیشفرض سیستم عامل خود انتخاب کنید. همچنین این ویژگی برای برنامه‌ی ایمیل نیز برقرار است و شاید در آینده شاهد برنامه‌های بیشتری با این ویژگی‌ها باشیم.

در این مقاله مراحل تغییر برنامه پیشفرض مرورگر و ایمیل در IOS14 را آموزش می‌دهیم و تا کنکون برنامه‌های دیگر این ویژگی را ندارند.

تغییر مرورگر پیشفرض در IOS 14

  1. ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید.
  2. سپس برنامه‌ای که میخواهید به عنوان برنامه پیشفرض مرورگرتان باشد را پیدا کنید و لمس کنید (در تصویر پایین بخش، برای برنامه Google Chrome این فعال سازی را نشان دهده ایم).
  3. در منوی تنظیمات برنامه گزینه، Default Browser App را لمس کنید.
  4. در منوی باز شده، برنامه مورد نظرتان را کلیک کنید تا به عنوان مرورگر پیشفرض در موبایل شما تنظیم شود.
  5. هم اکنون برنامه جدید به عنوان برنامه پیشفرض مرورگر شما به حساب می‌آید.

برای برگرداندن سافاری به عنوان مرورگر پیشفرض مشابها همین عمل را برای سافاری انجام دهید ویا همین مراحل را انجام دهید و در قسمت 4ام روی برنامه safari کلیک کنید، تا سافاری به عنوان برنامه پیشفرض موبایلتان برای استفاده از مرورگر و چرخش در صفحات وب انتخاب شد.

default browser app

تغییر برنامه پیشفرض ایمیل در IOS14

  1. ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید.
  2. سپس برنامه‌ای که میخواهید به عنوان برنامه پیشفرض ایمیلتان باشد را پیدا کنید و لمس کنید (در تصویر پایین بخش، برای برنامه Google Chrome این فعال سازی را نشان دهده ایم).
  3. در منوی تنظیمات برنامه گزینه، Default Mail App را لمس کنید.
  4. در منوی باز شده، برنامه مورد نظرتان را کلیک کنید تا به عنوان برنامه ایمیل پیشفرض در موبایل شما تنظیم شود.
  5. هم اکنون برنامه جدید به عنوان برنامه پیشفرض ایمیل شما به حساب می‌آید.

default email app

 

توجه داشته باشید گزینه default browser app و default Mail app تنها برای IOS14 به بعد موجود و فعال است و برای سایر سیستم‌عامل‌های پیشین فعال نمی‌باشد.

البته این ویژگی نیز مشکلات کوچکی دارد که باید منتظر ماند شرکت اپل در آینده با بروزرسانی‌های خود این مشکل را برطرف کند. به عنوان مثال بعد از ریبوت کردن موبایل، این بخش از تنظیمات نیز ریست می‌شود و باید دوباره از اول مراحل بالا را تکرار کنیم.

منبع: MAC WORLD