فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

بررسی اینترنت نسل 5

این فناوری به طریقی تنظیم شده تا اینترنت را بین برنامه‌ها بر اساس نیاز اصلی آن‌ها تقسیم کند و مصرف انرژی را کاهش دهد. چنین هوشمندسازی به اپراتورها اجازه می‌دهد با مصرف کمتر انرژی، کنترل بیشتری بر روی شبکه هوشمندسازی شهری داشته باشند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به کارایی‌های این فناوری انداخته خواهد شد و تأثیر آن بر بازار گوشی‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کاربرد اصلی فناوری 5G چیست؟

هر نسل جدیدی از شبکه اینترنت‌های بی‌سیم به همراه مقدار زیادی قابلیت‌ها و کاربردها عرضه می‌شوند. فناوری 5G از این قاعده مستثنا نیست و تمرکز بسیاری را بر روی اینترنت اشیاء و توسعه هوش‌های مصنوعی قرار داده است. اگر بخواهیم برخی از پیشرفت‌های این فناوری را نام ببریم باید آن‌ها را به این گونه توصیف کنیم:

  1. بهبود و توسعه پهنای باند از سال ۲۰۲۰
  2. قدرت اتصال فوق‌العاده و ستودنی به سیستم اینترنت اشیاء
  3. نرخ تأخیر بسیار پایین در اتصال به دستگاه‌ها و ارسال داده‌های مختلف

از آن‌ جایی که برخی دستورات اجرایی بر روی خودروهای هوشمند و خودران نیازمند سرعت بسیار بالا برای انجام صحیح عملیات هستند، می‌توان گفت از برترین کاربردهای نسل پنجم اینترنت هدایت این نوع اتومبیل‌ها است.

پیدایش فناوری 5G از چه زمان آغاز شد؟

نام فناوری 5G به گوش بسیاری از افراد تازه می‌نشیند و خیلی از کاربران گمان دارند این پیشرفت در توسعه اینترنت به تازگی صورت گرفته است. اما نکاتی است که هر کاربری نیاز دارد بداند:

  • شرکت ITU R از سال ۲۰۱۲ پروژه‌ای را برای توسعه 5G با عنوان IMT for 2020 and Beyond آغاز کرد.
  • کشورهای ژاپن و کره جنوبی از سال ۲۰۱۳ در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه این فناوری بوده‌اند.
  • شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و اریکسن از سال ۲۰۱۳ مدل‌های اولیه خود برای توسعه اینترنت نسل پنج را آغاز کردند.
  • شرکت‌های اریکسن و تلیاسونرا از سال ۲۰۱۸ این فناوری را به استکهلم و تالین رساندند.
  • نسل پنجم اینترنت از اوایل ۲۰۱۹ در برخی مناطق آمریکای شمالی فراهم بود.
  • شرکت مخابراتی Deutsche Telekom نیز از سال ۲۰۱۹ فناوری 5G را در برلین، دارشتاد، مونیخ و بون عرضه کرد.
    در مجموع باید اظهار داشت که زمان عرضه نهایی و کامل فناوری 5G سال ۲۰۱۹ بود با این حال این اولین باری نبود که نام این سرویس به گوش مردم می‌رسید و نسل پنجم اینترنت‌ها از سال‌ها پیش در حال آماده‌سازی بود.

چرا تلفن های 5G در آینده یک سرمایه گذاری هوشمند نیستند؟

و با این حال ، اگر خود را دردنیای جذاب 5G ببینید، به سرعت با یک واقعیت رقابتی روبرو خواهید شد: در دنیای واقعی ، وقتی صحبت از کاربرد واقعی و در دسترس بودن می شود ، 5G عملا در هیچ کجا نیست.

همانطور که در مورد خط تولید پیکسل 2020 گوگل(google's 2020 pixel lineup) فکر کرده ایم سوالات زیادی در مورد ارزش خرید یک گوشی هوشمند با اینترنت نسل 5 امروز و اینکه آیا ممکن است یک استراتژی بلند مدت هوشمند باشد؟ حتی اگر مقدار 5G در این لحظه خاص سوال برانگیز باشد.

حقیقت بدون احساس این است که هیچ کس واقعاً نمی داند که چند سال آینده چه چیزی برگزار می شود و 5G چگونه توسعه می یابد. فرض کنید اکنون 5G به عنوان یک مزیت قابل توجه در طول عمر احتمالی دستگاه تلفن همراه بعدی شما محسوب می شود ، یک جهش بزرگ به وجود می آورد - جهشی که داده های موجود ما به راحتی پشتیبانی نمی کند. و با فرض اینکه نوع خاصی از 5G در تلفن بعدی شما قرار است یکی از مهمترین دو ، سه یا پنج سال آینده را داشته باشد ، به هر حال نامشخص است.

بیایید از منظر منطقی به آن نگاه کنیم. مهم نیست که به چه نوع تلفنی فکر می کنید، چند نکته اساسی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید تا تمام بازاریابی سنگین پسند 5G را که طی این چند سال آینده به سمت شما کشیده می شود متعادل نگه دارید.

نوع واقعا سریع 5G حتی به سختی در ایالات متحده موجود است - و به نظر می رسد به زودی گسترده شود

صحبت در مورد نسل 5 اینترنت بسیار دشوار است. دلیلش این است که "5G" فی نفسه به معنای واقعی معنایی ندارد. این یک اصطلاح بازاریابی است و وجود آن بیشتر به عنوان وسیله ای برای متقاعد کردن ما در خرید گوشی های جدیدی که احتمالاً به آنها با قیمت های تورم فراتر از آنچه که احتمالاً وجود دارد باید بپردازیم.

در ایالات متحده ، Verizon بر روی یک نوع 5G واقعاً سریع تمرکز کرده اند. نمونه ای که اگر دقیقاً در مکان مناسب و در دسترس اندازه گیری شود، سرعت شبکه موجود در آن زیاد است.گرچه از نظر ماهیت آن ، دسترسی به این نوع 5G بسیار محدود است و احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی نیز به همین ترتیب باقی خواهد ماند. چون این یک فناوری کوتاه برد است و از طریق دیوارها ، درختان ، آلپاکاها یا سایر موانع زمینی که جرات می کنند مانع آن شوند ، به خوبی عبور نمی کند.سایر حمل کننده های ایالات متحده عمدتا بر روی نوع دیگری از فناوری "5G" تمرکز دارند که سرعت آن بسیار کمتر است اما در دسترس بودن بسیار عملی تر است.

نوع دیگر 5G چندان سریع نیست - و گاهی اوقات به طور قابل توجهی کندتر و از قابلیت اطمینان کمتری نسبت به 4G برخوردار است.

بسیاری از تجزیه و تحلیل ها به همان نتیجه می رسند: نوع 5G که در حال حاضر در زندگی واقعی روزانه با آن روبرو می شوید ، در بهترین حالت حداقل سریعتر از 4G مورد استفاده شماست. علاوه بر سرعت ، ضریب اطمینان است. وقتی یک تلفن 5G سیگنال 5G خوبی دریافت نمی کند. چیزی که در حال حاضر باید اتفاق بیفتد این است که  خود را تا 4G کاهش می دهد. و این ، به نظر می رسد ، منجر به سرعت بارگیری می شود که می تواند به اندازه نیمی از آنچه اتصال استاندارد 4G به شما می دهد ، پایین باشد. این فناوری در کنار سرعت بخشیدن به زندگی روزمره انسان، آن را بیشتر به سمت فناوری می‌کشاند و اینترنت اشیاء موج جدیدی از توسعه را به خود خواهند دید. این فناوری به راحتی می‌تواند راه عرضه همگانی اتومبیل‌های خودران را باز کند و در نتیجه نیاز به رانندگان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فروش 247