فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

محدود کردن استفاده از اینترنت در ویندوز 10

قطعا استفاده از اینترنت بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است و با توجه به بالارفتن هزینه‌ها خیلی مهم است بتوان اینترنت را محدود کرد تا استفاده بیش از حد نداشته باشیم. تقریبا تمام سیستم‌عامل‌ها چه بر روی موبایل چه بر روی کامپیوتر امکان ابزارهایی برای مدیریت مصرف اینترنت دارند. در موبایل‌ها، علاوه بر امکان محدود کردن مصرف اینترنت کلی،  می‌توان محدودیت‌هایی برای هر اپلیکیشن نیز تعیین کرد. در محیط ویندوز (در نسخه ویندوز 10) نیز این کار به کمک برنامه‌هایی امکان پذیر است اما خود ویندوز راه حلی بسیار ساده در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن بتوانیم اینترنت مصرفی سیستم را محدود و مشخص کنند.

در این مقاله قصد به معرفی این روش داریم تا دیگر نگران مصرف اینترنت در ویندوز 10 نباشید. کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • روی منوی استارت (علامت پنجره سمت چپ پایین) کلیک کنید و با انتخاب چرخ‌دنده وارد برنامه تنظیمات شوید.

setting in windows 10

  • در صفحه تنظیمات، گزینه Network and Internet را انتخاب کنید و کلیک کنید.

network and internet windows 10

  • در قسمت Status گزینه Date Usage را کلیک کنید.

data usage windows 10

  • در این صفحه شبکه‌ای که قصد دارید اینترنت آن را مدیریت کنید انتخاب کنید و سپس رو گزینه Enter Limit کلیک کنید.
  • در پنجره مودال باز شده، میتوانید به هر شکلی که میخواهید محدودیت را تعیین کنید. میتوان محدودیت را به مدت ماهانه، تعداد روز ویا نامحدود مدیریت کرد. همچنین میتوانید بر اساس مگابابت یا گیگابایت حجم اینترنت را محدود کنید.
  • سپس گزینه Save را کلیک کنید.

limit internet windows 10

حال تغییرات اعمال میشود. توجه کنید شما با انتخاب گزینه Edit Limit در همین صفحه ویا Remove Limit می‌توانید محدودیت‌ها تغییر ویا حذف کنید.

توجه کنید که این کار فقط در زمان شکستن محدودیت (گذشتن از حد گذاشته شده) به شما پیغام خواهد داد و جلوی مصرف شما را نمیگیرد.

منبع: