فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

شبکه‌های HD را چگونه دریافت کنیم؟

  • از ۹ آذر ۱۳۹۹، 13 شبکه‌ سیما با کیفیت HD پخش می‌شود.به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برای دریافت این تصاویر دو راه وجود دارد. اگر گیرنده شما قابلیت دریافت HD دارد، کافی است یک بار دیگر شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود جستجو کنید. اما اگر گیرنده  شما قابلیت دریافت HD را ندارد گیرنده‌هایی که این کیفیت را دارند را از  شرکت های مجاز تهیه کنید.

 

 به این ترتیب روند اجرای پروژه HDسازی در سراسر کشور آغاز شده است و ادامه خواهد یافت تا ان­شاءالله پوشش سراسری حاصل شود.

 همچنین در برخی از مراکز استان­ها شبکه فراتر (4K) در بسته پنجم قابل دریافت خواهد بود  و روند توسعه آن در آینده ادامه خواهد یافت.

 به این ترتیب تمامی‌شبکه­ های ملی به­ صورت SD در تمامی نقاطی که پوشش دیجیتال وجود دارد با همان گیرنده­ های قبلی قابل دریافت است و در نقاطی که بسته­ های HD و 4K راه­ اندازی شده است با داشتن گیرنده­ هایی با فرمت HEVC این شبکه­ ها قابل دریافت خواهند بود.

 در این روند تحول­ زایی، در صورتی که گیرنده­ ها دچار اخلال شوند لازم است مجدداً تنظیم شوند. به این ترتیب که مخاطبان گرامی‌باید منوی ((جستجو)) را در گیرنده تلویزیونی خود فعال کنند و نسبت به تنظیم کانال­ های خود اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

مرحله اول: 

 مبدل دیجیتال خود را به یک آنتن استاندارد وصل کنید. از اتصال محکم کانکتور آنتن به مبدل مطمئن شوید. پس از برقراری اتصالات، تلویزیون و دستگاه مبدل را روشن نموده با فشردن کلید 'Input' روی کنترل از راه دور تلویزیون وارد حالت A/V یا HDMI (با توجه به نوع ورودی صدا و تصویر بکار رفته در اتصالات دستگاه مبدل) شده و شبکه‌های دیجیتال را مطابق مراحل بعد جستجو نمایید.

مرحله دوم :

 بر اساس دستورالعمل دفترچه راهنمای مبدل تلویزیون دیجیتال و با استفاده از کنترل از راه دور آن، به حالت جستجو وارد شوید (معمولا با انتخاب دکمه 'MENU' وارد حالت جستجو خواهید شد.)

مرحله سوم :

 در صورتی که از درست سپری کردن مراحل لازم مطمئن نیستید، می‌توانید حالت جستجوی اتوماتیک را انتخاب نمایید. مطمئن شوید دو نمودار میله‌ای مربوط به کیفیت و شدت امواج تصویر ورودی (سیگنال ورودی) از 60 درصد بیش‌تر را پر کرده باشند.

مرحله چهارم :

 جستجو را شروع کنید. در حالت جستجوی خودکار، دستگاه مبدل همه فرکانس های تلویزیونی را بررسی نموده و در صورت پیدا کردن کانال جدید، فرکانس و شماره کانال مربوط به آن را به فهرست کانال‌ها اضافه نماید.

مرحله پنجم :

 اگر مبدل شما به طور خودکار قابلیت ذخیره کانال‌ها را نداشت، می‌توانید دکمه ذخیره‌سازی را برای ذخیره کانال‌ها روی مبدل فشار دهید.