فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

اپل دستورات صوتی جدیدی به سیری اضافه می‌کند

سیری یا Siri دستیار صوتی اختصاصی اپل برای کاربران خودش است که از طریق برقراری ارتباط کلامی می‌توانید درخواست انجام یک‌سری کارهای روتین و جالب را به او بفرستید. از او سوال کنید و بخواهید چیزی را برای شما نمایش دهد. سیری به تمامی برنامه‌های از پیش‌ نصب شده روی سیستم عامل محصولات اپل مانند: Safari، Mail، Messages، Maps، Safari و... دسترسی دارد و می‌توان آن‌ها را بدون اینکه انگشتی روی‌شان فشرده شود، اجرا و کنترل کنید

دستیار صوتی اپل (Siri) می‌تواند به زبان‌های زیر صحبت کند و متوجه حرف‌های شما شود:

انگلیسی
اسپانیایی
فرانسوی
آلمانی
ایتالیایی
سوئدی
نروژی
روسی
ترکی استانبولی
ژاپنی
و ... حرف زده و با شما ارتباط برقرار کند، حتی لهجه‌های متفاوت انگلیسی مانند: استرالیایی، کانادایی، هندی، بریتانیایی، آمریکایی و سنگاپوری را متوجه می‌شود و امکان آن را پدید می‌آورد که بخش زیادی از مردم بتوانند با آن تعامل کنند.

متاسفانه بااینکه حدود ۱۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان فارسی تکلم می‌کنند، Apple فعلا برنامه‌ای برای پشتیبانی از زبان ما ندارد و شاید مهم‌ترین دلیل آن مشکلات سیاسی باشد.

البته جدیدا اپلیکیشنی به نام shortcuts معرفی شده که با آن می‌توانید با سیری خود فارسی صحبت کنید و فرمان‌هایی را برای Siri در نظر بگیرید.

تعدادی از توانایی های دستیار صوتی اپل:

 پیام دادن و تماس گرفتن با مخاطبین

 پخش موسیقی تصادفی از لیست اپل موزیک (Apple Music)

نمایش اطلاعاتی درباره فیلم های در حال اکران سینما

پیدا کردن بهترین رستوران در اطراف شما

سکه انداختن (شیر یا خط)

ترجمه

تنظیم یادآور یا اعلان (Reminder)

پیدا کردن موقعیت مکانی مشخص در نقشه

جهت یابی برای رسیدن به مقصد

جستجوی کتاب بر اثر نام نویسنده یا ...
موارد ذکر شده فقط بخش کوچکی از قابلیت های این دستیار صوتی هوشمند است. او می‌تواند آب و هوای روز های آتی را نشان دهد یا نحوه تلفظ صحیح نام شما را یاد بگیرد. امکان تعیین و شناساندن افراد خانواده که در دفترچه تلفن ثبت شده نیز وجود دارد.


Siri بر پایه هوش مصنوعی و علم پردازش طبیعی زبان، تکامل یافته و از سه لایه مجزا ولی مرتبط به یکدیگر تشکیل شده است. این ساختار شامل ارتباطی و مکالماتی، لایه آگاه به اطلاعات شخصی و در نهایت لایه سرویس خدماتی می‌باشد.

لایه ارتباط و مکالمات: همانطور احتمالا از نام آن پیداست، این بخش شامل اطلاعاتی درباره نحوه پردازش کلمه‌به‌کلمه جملات و فرمان‌های صوتی‌ای که به سیری می‌دهیم، می‌شود.
لایه شخصی‌سازی: دستیار صوتی همانند مروگر های اینترنت، از شما یک تاریخچه (History) درباره موضوعاتی که به‌مرور زمان سرچ کرده‌اید، دارد؛ این باعث می‌شود که از عادات، علایق و سلایق شخصی شما، تا حدود زیای با‌خبر باشد و نتایج جستجو را با توجه به سوابق گذشته ارائه و نمایش دهد.
لایه خدمات: لایه خدمات، دارای دسترسی های پایه به برنامه های از پیش نصب شده در سیستم عامل است که از طریق آن، اپلیکیشن ها و سرویس های دستگاه را کنترل می‌کند.

 

اپل ادعا کرده است که با عرضه iOS 14، دستیار صوتی این شرکت را برای پاسخگویی سوالات بیشتر بروز خواهد کرد. و اکنون، سیری درحال یادگیری است و به‌زودی می‌توانید از آن بخواهید صدای حیوانات، وسایل نقلیه، سازها و برخی موارد دیگر را پخش کند.

طبق گزارش منتشرشده، اپل درحال اضافه کردن صداهای جدیدی به سیری است و هم‌اکنون صدها صدا وجود دارد که سیری می‌تواند در آیفون، آیپد و حتی هوم‌پاد پخش کند. پس از این بروزرسانی، برای مثال می‌توانید از سیری بخواهید صدای اردک، نهنگ یا حتی قطار را پخش کند. سیری علاوه بر پخش صدای درخواستی، برخی از حقایق جالب راجع به حیوان یا شی موردنظر را نیز از ویکی‌پدیا نشان می‌دهد.

برخی از کاربران توانسته‌اند از سیری بخواهند این صداها را پخش کند، اما اکثر افراد هنوز نتوانسته‌اند از این قابلیت استفاده کنند. اپل اعلام کرده است برای دسترسی به این بروزرسانی، استفاده از iOS 14.3 نیاز است و طی چند روز آینده در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

منبع: فروش 247