فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

حیوان خانگی هوشمند موفلین

اگر زندگی قفل شده و اشتیاق شما را به همراهی یک حیوان خانگی نوازش می دهد ، اما مراقب سگها و بچه گربه ها هستید، یک شرکت فناوری ژاپنی گزینه مناسب تری ایجاد کرده است.

با موفلین ، یک حیوان خانگی هوش مصنوعی با "توانایی های احساسی که مانند حیوانات زنده تکامل می یابند" ملاقات کنید.

این موجود که به نظر تلاقی همستر و دمپایی است ، این هفته جایزه بهترین نوآوری در رباتیک را در CES 2021 دریافت کرد.

طبق گفته سازندگان خود در صنایع پیشتاز ، موفلین از الگوریتمی الهام گرفته از طبیعت برای یادگیری و رشد از الگوهایی که از طریق حسگرهای خود تشخیص می دهد استفاده می کند.

موفلین را می‌توانیم حیوانی خانگی برای عصر مدرن خطاب کنیم. Vanguard Industries سعی کرده است موفلین را تاحدممکن واقع‌گرایانه نشان دهد؛ به‌همین‌دلیل، فرایند شارژ آن با کابل انجام نمی‌شود. به‌جای شارژ سیمی، موفلین به محفظه‌ای تخم‌‌مرغی‌شکل با فناوری شارژ بی‌سیم متکی است. درواقع هر زمان موفلین درون محفظه‌ی مذکور قرار گیرد، باتری‌اش شارژ می‌شود. موفلین هنگام حضور در محفظه‌ی شارژ برخی حرکات و صداهای آرام از خود بروز می‌دهد تا فکر کنید همچون حیوانی خانگی خوابیده است.

موفلین برای پاسخ دادن و ابراز احساسات خود از بین تعداد بی نظیری از ترکیبات الگوی صدا و تلفن را انتخاب خواهد کرد. به زبان ساده ، مثل اینکه با یک حیوان خانگی زنده تعامل داشته باشید.

به‌گفته‌ی Vanguard Industries، شرکت تولیدکننده‌‌ی موفلین، احساسات این مخلوق در گذر زمان همچون حیوانی واقعی تکامل پیدا می‌کند. به‌طور مشخص‌تر، موفلین می‌تواند انواع احساسات نظیر هیجان‌زدگی و آرامش و حالت عادی را از خود بروز دهد و بسته به شرایط در بین این حالت‌ها جابه‌جا شود. همچنین، به‌نظر می‌رسد موفلین به‌حدی هوشمند است که بتواند افرادی را از یکدیگر تشخیص دهد که در حال تعامل با او هستند. سپس به هر فردی ازطریق برخی صداها و حرکت‌ها به‌طورمتفاوت واکنش نشان می‌دهد.

 

هوش مصنوعی رفتار ربات با توجه به محیط و نحوه درمان تعیین می شود. صنایع پیشتاز می گوید این ویژگی "شخصیتی منحصر به فرد" به آن می بخشد که می تواند "مزایای درمانی فوق العاده ای" را برای صاحبان سنین مختلف فراهم کند.  

به عنوان کسی که حیوان خانگی می خواهد اما نگران است که من زندگی شایسته اش را به او ندهم ، موفلین می تواند یک جایگزین امن باشد. حداقل وقتی من را عصبانی می کند احساس گناه نمی کنم که آن را بیرون بریزم.

منبع: فروش247