فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

5 کار آسان که امنیت سیستم شما را بالا میبرد

رعایت برخی اصول اساسی امنیتی می تواند شما را در برابر بیشتر حملات محافظت کند. بهتر از این ، راه اندازی این پنج کار امنیتی آسان باید مدت زمان کمی طول بکشد. اکنون آنها را انجام دهید و شب ها راحت بخوابید.

1. Use a password manager

 

یکی از بزرگترین خطرات امنیتی این روزها استفاده مجدد از رمز عبور است. وب سایت ها و سرویس های عمده ، به طور منظم و منظم ، نقض گسترده داده ها را گزارش می دهند. اگر از ایمیل و گذرواژه یکسانی برای چندین حساب استفاده می کنید و هر یک از این حساب ها نشت می کند ، مهاجمان می توانند با استفاده از اطلاعات به حساب های دیگر شما حمله کنند

استفاده از گذرواژه های قدرتمند و منحصر به فرد برای هر حسابی که در اختیار دارید از آن محافظت می کند - اما به خاطر سپردن گذرواژه تصادفی متفاوت برای هر وب سایتی که برای آن حساب کاربری ایجاد می کنید غیر ممکن است. در اینجا مدیران رمز ورود وارد سیستم می شوند. این ابزارها می توانند رمزهای عبور تصادفی قوی برای شما ایجاد کنند ، اطلاعات را ذخیره کرده و به طور خودکار قسمتهای ورود به سیستم را در وب سایت ها و نرم افزار پر کنند. مرورگرها شروع به ارائه ابزارهای اساسی مدیریت رمز عبور نیز می کنند. آنها به سختی کار می کنند اما در کل به اندازه کافی خوب نیستند. سرمایه گذاری در یک مدیر رمز عبور مناسب ارزش آن را دارد (مخصوصاً به دلیل اینکه بسیاری از سرویس ها ردیف رایگان ارائه می دهند).

 

2. Enable two-factor authentication

اکنون اکثر سرویس های اصلی ویژگی احراز هویت دو عاملی را ارائه می دهند ، به خصوص اگر از اطلاعات شخصی حساس تری استفاده کنند. هر زمان که می توانید آن را روشن کنید. اگر یک هکر به طریقی موفق به دسترسی به اطلاعات ورود شما شود ، اهراز دو هویتی همچنان می تواند اطلاعات شما را ذخیره کند.

برای احراز هویت دو عاملی لازم است قبل از ورود به سیستم ، حساب خود را به دو طریق تأیید کنید: با چیزی که می دانید و چیزی که دارید. "چیزی که می دانید" نام کاربری و گذرواژه شما است. "چیزی که شما دارید" به لطف ابزاری مجاز که در اختیار دارید ارائه می شود. معمولاً ، اهراز دو هویتی شما را ملزم می کند کدی را وارد کنید که یا برای اولین بار از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می شود ، یا کدی را از یک برنامه  پشتیبانی شده بگیرید یا یک دستگاه امنیتی اختصاصی را متصل کنید. برای احراز هویت حساب، روش دقیق از نظر خدمات متفاوت است و بسیاری از آنها گزینه های 2FA مختلفی را ارائه می دهند. بدون آن کد ، هکرها حتی اگر اطلاعات ورود به سیستم شما را داشته باشند نمی توانند وارد حساب شما شوند.

 

3. Stay safe with security software

اکنون که حساب های آنلاین شما قفل شده است ، وقت آن است که توجه خود را به امنیت رایانه شخصی خود معطوف کنیم. شما نمی خواهید بدافزار به طور مخفیانه اطلاعات خود را در حالی که بانکداری می کنید یا سابقه پزشکی خود را مرور می کنید ، از بین ببرد ، در حالی که باج افزار می تواند شما را از رایانه شما کاملاً قفل کند تا اینکه مبلغی را پرداخت کنید.

بله ، شما هنوز هم می خواهید آنتی ویروس و فایروال را حتی در سال 2021 اجرا کنید. خبر خوب ، هرچند: فایروال مایکروسافت که با ویندوز 10 ارسال می شود این روزها کار را به خوبی انجام می دهد ، در حالی که ابزارهای امنیتی ویندوز همراه با سیستم عامل (از جمله آنتی ویروس) اکنون به طرز شگفت آوری از محافظت خوبی برخوردار است. در صورت عدم استفاده از گزینه شخص ثالث ، آنها به طور پیش فرض در ویندوز 10 فعال می شوند.

 

هنوز هم ممکن است بخواهید یک نرم افزار امنیتی با هزینه پرداخت کنید ، زیرا این مجموعه ها بیش از حفاظت از آنتی ویروس این روزها ارائه می دهند - همچنین ابزارهایی را در برابر تبلیغات مخرب ، فایروال های پیشرفته تر ، محافظت از خانواده برای چندین دستگاه ، دسترسی به VPN ، محافظت می کنید. و بیشتر. ما به طور منظم نرم افزار امنیتی را ارزیابی می کنیم و راهنمای ما برای بهترین مجموعه های آنتی ویروس ویندوز می تواند شما را در گزینه های برتر راهنمایی کند. از چیزی استفاده کنید ، حتی اگر فقط Windows Security باشد.

 

4. Don’t use a Windows admin account

در اینجا یکی از بزرگترین نکات امنیتی زیر رادار وجود دارد: روزانه از حساب سرپرست ویندوز استفاده نکنید. درعوض ، از یک حساب استاندارد ثانویه استفاده کنید

بسیاری از بدافزارها سعی می کنند خود را به سیستم شما وارد کنند. فقط حساب های سرپرست می توانند نرم افزار را در ویندوز نصب کنند. اگر از یک حساب استاندارد استفاده می کنید ، به طور تصادفی (حداقل به راحتی) نمی توانید یک برنامه سرکش را روی رایانه شخصی خود بگذارید. برای داشتن بهترین امنیت ، رایانه خود را با استفاده از حساب سرپرست با تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود تنظیم کنید ، اما سپس از یک حساب استاندارد ثانویه برای ادامه کار خود در زندگی عمومی استفاده کنید. در صورت نیاز به نصب چیز جدید ، سریعاً به حساب سرپرست خود بروید بسیار آسان است.

و اگر رایانه خود را با دیگران به اشتراک می گذارید ، قطعاً دوستان و خانواده خود را با حساب های استاندارد تنظیم کنید. 

 

5. Back up your data

سرانجام ، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات جنبه ای کم ارزش اما حیاتی از مجموعه ابزارهای امنیتی شماست. اگر ویروسی موفق به نقض سیستم دفاعی رایانه شما شود ، داشتن یک نسخه پشتیبان جامع می تواند به شما در بازیابی اطلاعات از دست رفته کمک کند و به طور بالقوه به شما کمک می کند تا از باج افزارهای باج افزار استفاده کنید.

هیچ روشی برای پشتیبان گیری از داده های شما وجود ندارد. برخی از افراد از کل سیستم عامل "تصاویر" می گیرند ، برخی دیگر به سرویس های پشتیبان گیری آنلاین اعتماد می کنند و برخی از افراد به سادگی فایل های اصلی را به دیسک های سخت خارجی در Reg می کشند. هر روشی تا زمانی که کاری انجام دهید کارساز است!

 

منبع: پی سی ورد