فروشگاه اینترنتی فروش 247، خرید آنلاین

افزایش کاربران و درآمد زوم در دوران کرونا

همانطور که اطلاع دارید، ویروس کرونا، مردم تمام دنیا را وادار به قرنطینه خانگی کرده است. در این میان بسیاری از افراد برای شرکت در جلسات کاری و کلاس‌های آنلاین مدرسه و دانشگاه وابسته به سرویس‌های ویدئوکنفرانس شدند. در مقاله نرم‌افزارهای محبوب برای تماس تصویری و کنفرانس‌های آنلاین ، 8 برنامه کاربردی برای کنفرانس‌های ویدئویی را معرفی کردیم.

زوم یکی از معروف‌ترین شرکت‌های برقراری تماس تصویری به صورت کنفرانس می‌باشد. بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز وابسته به زوم برای برگذاری کلاس‌های آنلاین خود می‌باشند. از نقاط قوت این برنامه، سرورهای قوی است که کیفیت فوق‌العاده‌ای را به کابران خود ارائه می‌دهد. همچنین زوم محدودیتی برای تعداد افراد در تماس تصویری، ندارد. همانند سایر برنامه‌های برگذاری فرکانس‌های ویدئویی، زوم با افزایش چشمگیر کاربران و درآمد در نیمه اول سال 2020 مواجه شد. در دوران سنگین بحران کرونا که ارتباط از راه دور در سطوح شخصی و کاری اهمیت بسیاری یافت، استفاده از زوم نیز افزایش پیدا کرد. 

zoom

زوم جدیدا از شرایط مالی شرکت خود گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد از فوریه تا آوریل 2020، افزایش 328 میلیون دلار درآمد ثبت کرده است. که در همین بازه زمانی در سال گذشته این عدد 122 میلیون دلار گزارش شده بود. جالب است بدانید که خود شرکت مبلغ 200 میلیون دلار را پیش‌بینی کرده بود.این گزارش اولین گزارش مالی این شرکت در سال 2020 بعد از شروع همه‌گیری ویروس کرونا است.

طبق آمار زوم 300 میلیون نفر در جلسه‌های آنلاین در این سرویس شرکت می‌کنند که نسبت به دسامبر سال 2019 ، این عدد 30 برابر شده است. البته اوج استفاده از سرویس‌های زوم در ماه آوریل بود و از آن پس با روند کاهشی همراه بوده است. مدیر مالی زوم،  کلی استکلبرگ، در جلسه با سرمایه‌گذاران زوم گفته بود با وجود کاهش اخیر در تعداد کاربران، آن‌ها بازهم رسیدن به رکورد ۳۰۰ میلیون را غیرممکن نمی‌دانند.

در این گزارش منتشر شده، شرکت زوم به تعداد دقیق کاربران خود در ماه‌های اخیر اشاره‌ای نمی‌کند و فقط از عبارت «تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران سرویس رایگان» بهره می‌برد. آمار تعداد کل کاربران زوم تاکنون 265400 نفر می‌باشد که این آمار رشد 354 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. البته این افزایش کاربران برای زوم کم هزینه نیز نبود. افزایش کاربران برای زوم با دوبرابر شدن هزینه‌ها یعنی 201 میلیون دلار همراه بوده است.

البته بخشی از هزینه‌های زوم صرف افزاش امنیت و بهینه‌سازی سرویس‌های خود شد تا مشتریان وفادار خود را به بهانه‌های امنیتی از دست ندهد. مدیران مالی زوم برای فصل آینده تصوراتی پربار تر را پیشبینی می‌کنند. جالب است بدانید ارزش اولیه سهام زوم 36 دلار بود اما اکنون به 200 دلار رسیده است.

 

منبع: THE VERGE